آفتاب

وزیر خارجه پیشین آمریکا: باید برای مقابله با داعش، ایران و روسیه حضور داشته باشند

وزیر خارجه پیشین آمریکا: باید برای مقابله با داعش، ایران و روسیه حضور داشته باشند

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: ایران و روسیه باید بخشی از راه‌حل بلند مدت مقابله با اسلام‌گرایانه تندرو به ویژه نیروهای داعش باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جیم بیکر، وزیر خارجه‌ی پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که ایران و روسیه باید بخشی از راه‌حل بلند مدت مقابله با افراطی‌گری که به ویژه با داعش شناخته می‌شود باشند. اما مشارکت ایران در این برهه زمانی ممکن است هم پیمانان سنی را ناراحت کند.

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی که در سال‌های ریاست جمهوری ریگان و بوش مدت زمان زیادی را در کاخ سفید فعالیت داشته است در مورد اظهارات رییس‌جمهور آمریکا گفت: نمی‌دانم چه کسی در میدان شریک ماست که رییس‌جمهور در سخنرانیش در مورد آن‌ها صحبت کرده است. آن‌ها از کجا می‌آیند.

جیم بیکر تصریح کرد: مشارکت فوری ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به دلیل ترس از ایجاد این مفهوم که آمریکا در حال حمایت از شیعه است کار درستی نیست. اما به طور قطع ایران و روسیه که از حامیان بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه هستند باید در راه‌حل بلند مدت حضور داشته باشند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری نشنال ریویو، این دیپلمات پیشین آمریکایی افزود: همه کشورهای منطقه و جهان از ما انتظار دارند که داعش را ریشه کن کنیم و اگر چنین کاری را انجام ندهیم تبعات زیادی خواهد داشت. این این رو ما باید علاوه بر تمام کشورهای منطقه و خودمان روسیه، چین و اتحادیه اروپا را مشارکت دهیم.

انتهای پیام

کد N503488

وبگردی