آفتاب
حتی به پسرم هم نگاه ویژه نداشتم؛

اسدیان: شایسته‌سالاری ملاک‌انتخاب ملی‌پوشان تالو بود/دیگر هیچ‌کشوری زنگ‌تفریح نیست

اسدیان: شایسته‌سالاری ملاک‌انتخاب ملی‌پوشان تالو بود/دیگر هیچ‌کشوری زنگ‌تفریح نیست

در مسابقات مهمی مثل بازی‌های آسیایی، نفرات اول تا ششم را صدم امتیازها تعیین می‌کند. بنابراین کار راحتی در پیش نداریم، اما تمامی تلاش‌مان را به کار می‌بندیم تا از اعتبار ووشوی ایران دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی تالو گفت: با توجه به اینکه ووشو در آستانه حضور در المپیک قرار دارد، تمامی کشورهای جهان از جمله آسیایی‌ها روی این ورزش سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند و در بازی‌های آسیایی اینچئون هیچ تیمی زنگ تفریح نیست.

توحید اسدیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص وضعیت ملی‌پوشان تالوی ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی خاطر‌نشان کرد: 17 فروردین‌ماه امسال، کار ما برای بازی‌های آسیایی آغاز شد که پس از برگزاری مسابقات کشوری و بعد از انجام پروسه‌های مختلف در گزینش نفرات، نهایتا 2 تالوکار جهت اعزام به اینچئون مشخص شدند.

وی افزود: در این مدت، 9 اردو را پیش‌بینی کردیم که در مراحل مختلف آن تمرینات سرعتی، قدرتی، استقامتی و روانی را انجام دادیم که در حال حاضر 2 نماینده کشورمان در 80 درصد آمادگی به سر می‌برند.

سرمربی تیم ملی تالو با اشاره به اینکه در نحوه انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی به دنبال شایسته‌سالاری بوده، اظهار داشت: بنده حتی به پسرم نیز که در اردو بود، نگاه ویژه نداشتم و او را از تیم ملی خط زدم، چون معتقدم تمامی ورزشکارانی که در اردو حضور داشتند، مثل فرزند خود من هستند.

اسدیان در ادامه در مورد پیش‌بینی خود از نتایج ملی‌پوشان تالوی ایران در بازی‌های آسیایی گفت: با توجه به اینکه المپیکی شدن ووشو مطرح است، تمامی کشورهای جهان به ویژه آسیایی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی بر روی این رشته انجام داده‌اند. حتی کشوری مثل برونئی، سال‌قبل در مسابقات‌جهانی طلا گرفت. از این رو می‌توان گفت همه کشورها در بازی‌های آسیایی رقیب ما هستند.

وی ادامه داد: در مسابقات مهمی مثل بازی‌های آسیایی، نفرات اول تا ششم را صدم امتیازها تعیین می‌کند. بنابراین کار راحتی در پیش نداریم، اما تمامی تلاش‌مان را به کار می‌بندیم تا از اعتبار ووشوی ایران دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی تالو در پایان یادآور شد: ما در این مدت با حمایت‌های فدراسیون، سرمایه‌گذاری و پشتوانه‌سازی خوبی بر روی تالو انجام داده‌ایم و به همین خاطر امیدوارم بتوانیم در بازی‌های آسیایی اینچئون، تک مدال تاریخ تالوی ایران در دوره قبل بازی‌های آسیایی را هم افزایش دهیم و هم رنگ آن را بهبود ببخشیم.

کد N503439

وبگردی