آفتاب

داوود اوغلو به دنبال رویکردی ملایم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ترکیه

داوود اوغلو به دنبال رویکردی ملایم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ترکیه

نخست‌وزیر جدید ترکیه در تلاش برای اتخاذ رویکردی ملایم برای جلوگیری از دو قطبی شدن در این کشور گفت: آیا طی سه هفته گذشته من از زبان و یا موضع دوگانه در سخنانم استفاده کرد‌ه‌ام؟ اما اپوزیسیون در حال آزمودن صبر ما است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه گفت که وی تلاش می‌کند تا از لحنی نرم‌تر استفاده کند تا دوگانگی و قطبیت در جامعه کاهش یابد. وی، اپوزیسیون ترکیه را عامل تنش‌های سیاسی در کشور دانست.

داوود اوغلو در جمع جمعی از سر دبیران روزنامه‌ها گفت: دوران جدیدی آغاز شده است و ما رئیس جمهور و دولت جدیدی داریم و هیچ شکی وجود ندارد که انتخابات منصفانه و مشروع بوده اما شما ببینید چه کسانی که در مراسم تحلیف شرکت نکردند؟ چه کسانی در مراسم پارلمان اعتراض کردند؟ چه کسی احترام پارلمان را زیر سوال برد؟ این رویکرد دوگانه است.

داوود اوغلو در ادامه از اپوزیسیون ترکیه انتقاد کرد و گفت که کمال قلیچدار اوغلو "رویکرد نامناسبی" علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور ما گفته است که برای مذاکره با هر فردی آماده است اما پاسخ قلیچدار اوغلو این است که تا زمانی که جنگ نباشد، من با شما صحبت نمی‌کنم. آیا زبانی دو قطبی شده‌تر از این وجود دارد؟ آیا باید جنگی باشد تا رئیس جمهور با رهبران اصلی اپوزیسیون گفت‌وگو کند؟

داوود اوغلو گفت که پس از انتخابات وی به عنوان نخست‌وزیر، قلیچدار اوغلو به او تبریک نگفته اما پس از انتخابات مجدد قلیچدار اوغلو به عنوان رهبر حزب مردم جمهوری خواه، داوود اوغلو با او تماس گرفته است.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: ما از اپوزیسیون انتظار حمایت نداریم اما من از روی احترام با او تماس گرفتم و انتخابش را تبریک گفتم وآن موقع وی نیز انتخاب مرا تبریک گفت. آیا شما از زمان روی کار آمدن من دوگانگی و قطعیت در سخنانم دیده‌اند؟

انتهای پیام

کد N503232

وبگردی