آفتاب
بروجردی:

مذاکرات ایران با1+5 به نتیجه نرسد به دلیل زیاده خواهی غیرقبول آمریکایی ها است

مذاکرات ایران با1+5 به نتیجه نرسد به دلیل زیاده خواهی غیرقبول آمریکایی ها است

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه گفت: اگر مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 به نتیجه نرسد به دلیل زیاده خواهی غیر قابل قبول آمریکا است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» در دیدار خانم پاتریشیا آدام رییس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه افزود: ما پیوسته به تعهدات خود در معاهده ان پی تی و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده ایم.

وی در ادامه این دیدار به تحولات سوریه و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: قدرت گرفتن گروه های تروریستی در سوریه و عراق و توسعه دامنه فعالیت آنها در منطقه نتیجه حمایت های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور در سال های گذشته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: گروه تروریستی داعش چند سالی است که در منطقه در حال فعالیت است، اگر آمریکا و هم پیمانانش به دنبال مبارزه با تروریسم در منطقه بودند چرا اقدامی انجام ندادند.

بروجردی با یادآوری ائتلاف شکل گرفته علیه افغانستان بعد از حادثه 11 سپتامبر گفت: تجربه تاریخی نشان داده است آمریکا با این اقدام دنبال منافع خویش است نه مبارزه با تروریسم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه روابط پارلمانی مجالس ایران و فرانسه و فراز و فرودهای این روابط در سالیان گذشته اشاره و تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه مجالس ایران و فرانسه در قانون گذاری، قدرت نظارتی آنها بر نهادهای اجرایی توسعه ارتباطات پارلمانی می تواند نقش مؤثری در تسهیل ارتباطات دولتی داشته باشد.



**مجلس ملی فرانسه، قوانین خاصی برای ممانعت از عضویت اتباع فرانسه گروه های تروریستی تصویب می کند

رییس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و مأموریت خود برای تلاش در جهت ایجاد زمینه های ارتقای سطح همکاری های پارلمانی ایران و فرانسه، گفت: فرانسه علاقمند به گسترش روابط خود در عرصه های سیاسی و اقتصادی و در زمینه های مورد علاقه طرفین است.

پاتریشیا آدام همچنین به اوضاع ناآرام خاورمیانه اشاره کرد و افزود: فرانسه از خطر گروه های تروریستی برای صلح و امنیت جهانی آگاه است و مجلس ملی فرانسه در راستای ممانعت از عضویت اتباع فرانسه در این گروه ها درصدد تصویب قوانین خاصی است.

سیام**9121**1336
کد N503106

وبگردی