آفتاب
بروجردی در دیدار معاون وزیر خارجه جمهوری چک:

سیاست های آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

سیاست های آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاست های آمریکا و همپیمانانش عامل اصلی گسترش و تقویت تروریسم درمنطقه است، گفت: تقسیم بندی تروریسم خوب و بد توسط آمریکا هیچ کمکی به ریشه کن کردن تروریسم در منطقه نمی کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» در دیدار مارتین تلابا معاون وزیر خارجه جمهوری چک افزود: سیاست های آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن عامل اصلی تقویت و گسترش تروریسم در منطقه است و ادامه نگاه تروریست خوب و بد هیچ گونه کمکی به ریشه کن کردن تروریسم نمی کند.

وی بر اهمیت رایزنی ها و مشورت های مستمر دو کشور در مسایل منطقه ای و جهانی تاکید کرد و اظهارداشت: تبادل نظرات میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور به درک صحیح از مسایل منطقه ای کمک خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، بسترهای سیاسی و اقتصادی مناسبی در عرصه های مختلف وجود دارد که باید به خوبی از آنها بهره برداری کرد.

در ادامه این دیدار مارتین تلابا معاون وزیر خارجه جمهوری چک با ابراز خرسندی از سفر به ایران، این کشور را کشوری با ثبات در منطقه دانست.

وی گفت: ایران کشوری مهم در منطقه محسوب می شود و حل مشکلات منطقه ای به ویژه مبارزه با تروریسم بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

معاون وزیر خارجه جمهوری چک با اظهار امیدواری از روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران، افزود: موفقیت مذاکرات 1+5 با ایران و لغو تحریم ها به نفع دو طرف خواهد بود و مقامات کشور چک با خوش بینی این مذاکرات را پیگیری می کنند.

مارتین تلابا همچنین بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی فیمابین و گسترش مراودات پارلمانی میان مجالس دو کشور تاکید کرد.

سیام**9121**1336
کد N502947

وبگردی