آفتاب

اعلام همبستگی هیات رسانه ای رادیو صنعا با معترضان یمنی

اعلام همبستگی هیات رسانه ای رادیو صنعا با معترضان یمنی

تهران - ایرنا - هیات رسانه ای رادیو صنعا با حضور در خیابان فرودگاه یمن با معترضان یمنی اعلام همبستگی کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری 'انصارالله' این هیات رسانه ای با حضور در جمع معترضان حمایت کامل خود را از تحصن کنندگان و همراهی خود را با آن ها تا تحقق همه خواسته های به حق و قانونی ملت اعلام کردند.

این هیات رسانه ای همچنین با محکوم کردن جنایت و به خاک و خون کشیدن تظاهرات مسالمت آمیز معترضان از رسانه ها خواستند که انصاف و مسوولیت حرفه ای خود را در انتشار اخبار این تحصن به کارگیرند.

هیات رسانه ای رادیو صنعا پس از حضور درجمع معترضان برای عیادت از مجروحان حمله به متحصنین در روز 18 شهریور ماه مقابل دفتر نخست وزیری دربیمارستان 'الموید' حضور یافتند.

نیروهای نظامی یمن روز سه شنبه گذشته (18 شهریورماه) تظاهرات مسالمت آمیز معترضان مقابل دفتر نخست وزیری را با شلیک مستقیم گلوله به خاک و خون کشیدند که دراین حمله 10 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر نیز مجروح شدند.

گروه حوثی معروف به 'انصارالله' دولت یمن را به فساد متهم کرده و خواستار کناره گیری آن شده است.

معترضان بر مطالبات سیاسی و مدنی خود تاکید دارد و پیشنهادهای اخیر 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن را مبنی بر انتصاب نخست وزیر جدید و کاهش قیمت انرژی رد کرده است.

یمن از زمان اعتراض های یازده ماهه که در فوریه 2012 به برکناری 'علی عبدالله صالح' از قدرت منجر شد، در مرحله گذار سیاسی است.

خاورم**632 **1917
کد N502641

وبگردی