آفتاب

نخست وزیر انگلیس: داعشی ها مسلمان نیستند، اسلام دین صلح است

نخست وزیر انگلیس: داعشی ها مسلمان نیستند، اسلام دین صلح است

لندن - ایرنا - ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در سخنانی در واکنش به کشته شدن گروگان انگلیسی به دست گروه تروریستی داعش، گفت: کسانی که گروگان انگلیسی را به این نحو ˈوحشیانه ˈ کشتند، مسلمان نیستند زیرا اسلام دین صلح است.

به گزارش ایرنا، کامرون که بعد از نشست اضطراری دولت انگلیس (کبری ) سخن می گفت ، افزود: 'دیوید هینس' امدادگر انگلیسی بعد از 18 ماه اسارت به وحشیانه ترین و بی عاطفه ترین شکل ممکن از سوی گروهی به قتل رسید که 'تجسم شر مطلق' است.

کامرون افزود: ما ساکت نمی نشینیم و برای نابودی این گروه تروریستی اقدام می کنیم حال هر قدر که به طول بینجامد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اعضای گروه داعش هزاران تن از مردم اعم از مسلمان، مسیحی ، اقلیت های دینی در سراسر عراق و سوریه را قصابی کرده اند .

کامرون افزود: آنها خشونت شان را به رخ می کشند و مدعی هستند که این کار را برای اسلام می کنند که این حرفی بی معناست چرا که اسلام دین صلح است.

نخست وزیر انگلیس گفت: آنان مسلمان نیستند، هیولا هستند ومردم انگلیس لازم است بدانند که سازمانی که خودش را دولت اسلامی می خواند، درصدد حمله به اروپا و کشور انگلیس است و ما نمی توانیم که این تهدید را نادیده بگیریم.

کامرون با بیان اینکه باید با گروه تروریستی داعش مقابله کرد، گفت این نابودی به صورت گام به گام و آرام اما با عزمی آهنین انجام خواهد گرفت.

نخست وزیر انگلیس گفت که لندن با متحدینش نه فقط آمریکا و کشورهای اروپایی بلکه با کشورهای منطقه خاورمیانه همکاری نزدیک خواهد داشت.

وی به تهدید جدی داعش برای کل خاورمیانه اشاره کرد و گفت: برای شکست این گروه نیاز به یک راهبرد جامع ضد تروریستی است.

کامرون همکاری نزدیک انگلیس با دولت عراق، حمایت نظامی و لجستیکی از دولت محلی کردستان عراق و فعال ساختن سازمان ملل برای مقابله با داعش را از اجزای این راهبرد یاد کرد.

وی همچنین گفت که انگلیس در همین راستا از تلاش های آمریکا که در حال انجام عملیات نظامی مستقیم نظامی علیه داعش است، حمایت به عمل خواهد آورد.

نخست وزیر انگلیس گفت که جنگنده های تورنادو و هواپیماهای تجسسی این کشور درحال کمک به گردآوری اطلاعات و ارایه کمک های لجستیکی هستند اما این امر ارتباطی با درگیر شدن بریتانیا در یک درگیری نظامی زمینی در عراق ندارد .

کامرون به ادامه کمک های امدادی انگلیس به مردم آسیب دیده از حملات داعش در عراق، اشاره کرد و ادامه داد: در داخل انگلیس نیز اقدامات لازم برای مقابله با هر گونه اقدام تروریستی احتمالی و نیز جلوگیری از وارد شدن 'سم ' افراط گرایی به داخل جامعه، صورت خواهد گرفت.

نشست اضطراری دولت انگلیس یا ˈکبری ˈ صبح روز یکشنبه به منظور بررسی مساله کشته شدن گروگان انگلیسی به وسیله گروه تروریستی داعش، به ریاست کامرون برگزار شد.

گروه تروریستی داعش پس از سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی، اوایل بامداد امروز (یکشنبه ) اعلام کرد که 'دیوید هینس' گروگان انگلیسی خود را هم با همین شیوه به قتل رسانده است.

دولت انگلیس به رغم کمک های نظامی و لجستیکی به کردهای عراق و نیروهای آمریکایی و ارسال کمک های امدادی به مردم شمال عراق، تاکنون هر گونه ورود به درگیری های نظامی در عراق را رد کرده است.

با این حال، دیوید کامرون نخست وزیر و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در سخنان اخیر خود در نشست سران ناتو در ولز، احتمال مشارکت این کشور با نیروی هوایی آمریکا برای حمله علیه نیروهای داعش در عراق را رد نکردند.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.

اروپام ** 4** 1552 **1010
کد N502516

وبگردی