آفتاب

اشپیگل: آمریکا و انگلیس به اپراتورهای تلفن آلمان دسترسی دارند

اشپیگل: آمریکا و انگلیس به اپراتورهای تلفن آلمان دسترسی دارند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی از برلین به نقل از هفته نامه اشپیگل آلمان از دسترسی مخفیانه دستگاه های اطلاعات و امنیت آمریکا و انگلیس به اپراتورهای تلفن آلمان خبر داد.

براساس این گزارش، اشپیگل روز یکشنبه با استناد به مدارک 'ادوارد اسنودن' افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا آورده است که آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس اِی) و دستگاه های اطلاعاتی انگلیس مخفیانه به شبکه بسیاری از اپراتورهای تلفنی آلمان دسترسی داشته و دارند.

در این گزارش آمده است که ان اس اِی در برنامه ای به نام 'نقشه گنج' که بطور ویژه برای دسترسی مخفیانه به شبکه 'دویچ تله کام' و اپراتورهای کوچک تلفنی این کشور طراحی شده بود، می تواند به دستگاه های متصل به اینترنت، تلفن های همراه هوشمند، رایانه ها و تبلت ها آلمان دسترسی داشته باشد.

اسنودن معتقد است که این برنامه معروف به 'گوگل ارث در دنیای اینترنت' برای برنامه ریزی حملات رایانه ای و جاسوسی شبکه مورد استفاده قرار می گرفت.

اشپیگل این قبیل حمله سایبری را نقض آشکار قوانین و حقوق آلمان توصیف کرده و به نقل از 'کریستیان استفن' مدیر اپراتور تلفنی 'ستلار' تاکید کرد: دویچ تله کام و اپراتور محلی نت کلن آلمان از این ماجرا و درز اطلاعات خود بی خبر بوده اند.

اشپیگل به نقل از اسنودن سندی را درباره افشای رمز عبور مشتریان این شرکت و نام برخی از کارکنانش که در اختیار سرویس های اطلاعاتی انگلیس بوده در اختیار دویچ تله کام و اپراتور محلی نت کلن قرار داده است.

بر اساس این گزارش، 'توماس تچریش' رییس امنیتی دویچ تله کام با اعلام اینکه دسترسی سرویس های مخفی بیگانه به شبکه های آلمانی کاملا غیر قابل قبول است، افزود:ما علاوه براینکه پیشتر مسوولان را از این ماجرا آگاه ساخته بودیم، نشانه های دال بر دستکاری احتمالی در سیستم های خود را در دست بررسی داریم.

رسانام**1378**1144**1010
کد N502491

وبگردی