آفتاب

اردوگاه آموزشی پیشرفته مخالفان سوری تعجب کارشناسان نظامی را برانگیخت

اردوگاه آموزشی پیشرفته مخالفان سوری تعجب کارشناسان نظامی را برانگیخت

یک گروه قدرتمند از شبه نظامیان افراطی در سوریه تصاویری حرفه‌ای منتشر کرد که طی آن برنامه آموزش نظامی گسترده و منضبط این شبه نظامیان در محلی که به آن" اردوگاه آموزشی جنگ سیاه" می گویند نشان داده می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، این تصاویر که در وب‌ سایت یوتیوب منتشر شده، شبه نظامیانی را نشان می دهد که اقدام به صخره نوردی، تیرول و پاکسازی ساختمان‌ها به شیوه نیروهای ویژه غربی می‌کنند.

این ویدیو که توسط عرب زبان‌ها منتشرشده نشان می دهد که شبه نظامیان از سوی یک قدرت نظامی جا فتاده،‌ (احتمالا‌عربستان سعودی) آموزش می‌بینند و اقدام به ساخت آنچه که اردوگاه آموزشی جنگ سیاه می خوانند کرده‌اند. در این ویدیو شبه نظامیان به شیوه رزمایش رژه رفته و با حمل لاستیک‌های سنگین آمادگی بدنی خود را نشان داده، از موانع توری و دیوارهای مصنوعی بالا رفته و از پشت نفربر‌های زرهی اقدام به اجرای حمله می‌کند.

در برخی از این تصاویر شبه نظامیان تمرین با سلاح سرد از جمله نانچیکو نیز انجام داده و سینه خیز از زیر تانکها در حالی که از بالای سر آنها عبور می‌کند، رد می‌شوند.

در پایان این ویدیو یک فرد ریشدار با یک دوربین دیجیتال بسیار پیشرفته در دست به تصویر کشیده شده و این نوشته نشان داده می شود: " قسمت دوم به زودی منتشر خواهد شد"

این فیلم به این هدف منتشر شده تا نشان دهد این گروه شبه نظامی تحت نام "جبهه اسلامی" از آموزش و تجهیزات بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار است.

به گفته چارلز لیستر، تحلیلگر موسسه آی. اچ. اس – جینز، گروه "جبهه اسلامی" احتمالا 45 هزار نیرو در اختیار دارد. گفته شده که این گروه ماه نوامبر گذشته به عنوان گروهی که تعدادی از گروه‌های کوچک را در شهرهای مختلف سوریه از جمله گروه گردان التوحید تحت لوای خود گرفت تشکیل شد. این گروه در ابتدا وعده داد با گروه مشهور ارتش آزاد سوریه همکاری خواهد کرد اما چند هفته پس از آن که تشکیل شد به انبارهای آزاد ارتش سوریه حمله کرد. با این حال از آن زمان به بعد این شبه نظامیان با ارتش آزاد سوریه صلح کردند و قدرت‌های خاورمیانه آنها را نیروی ضروری برای مقابله با ظهور داعش می دانند.

انتهای پیام

کد N502453

وبگردی