آفتاب

شکاف در القاعده در کشورهای مغرب اسلامی/تشکیل شاخه جدید داعش در الجزایر

شکاف در القاعده در کشورهای مغرب اسلامی/تشکیل شاخه جدید داعش در الجزایر

سایت‌های تکفیری از جدایی شاخه جدیدی از تروریست‌های القاعده در کشورهای مغرب اسلامی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری "الیوم السابع" تروریست هایی از گروهک "القاعده" در کشورهای مغرب اسلامی اعلام استقلال کرده و از تاسیس یک گروهک مسلح جدید در الجزایر به نام "سربازان خلافت در الجزایر" و با اعلام وفاداری‌شان به گروهک تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر دادند.

این سایت‌ها اعلام کردند: این خبر چند روز پس از پخش اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر پروژه جدید داعش برای عضوگیری در مرزهای جنوب شرقی الجزایر - لیبی منتشر شد.

تاکنون چندین گروه‌ وابسته به گروهک القاعده در کشورهای مغرب اسلامی جدایی خود را از تشکیلات "عبدالمالک دردوکال" ملقب به ابومصعب عبدالودود اعلام کرده و به ابوبکر بغدادی پیوسته‌اند.

روزنامه "الشروق" هم در سایت رسمی خود روز شنبه بیانیه‌ای دو صفحه ای با علامت "داعش" که پرچم سیاه با عنوان "سربازان خلافت در الجزایر" بود، منتشر کرد.

در این بیانیه پس از دعوت به وحدت میان گروهک های مختلف، آمده است که القاعده اصلی و القاعده در کشورهای مغرب اسلامی از مسیر خود منحرف شده‌اند و به همین دلیل این گردان‌های مسلح با ابوبکر بغدادی اعلام هم‌پیمان کردند.

گروه‌های تروریستی نشست‌هایی برگزار و بر فعالیتی تحت یک عنوان مشترک به توافق رسیدند.

این نشست ها به تشکیل "سربازان خلافت در الجزایر" به رهبری خالد ابی سلیمان منجر شد که نام واقعی‌اش "قوری عبدالمالک" 50 ساله و فرمانده این گروه در شهرستان "الوسط" است.

این روزنامه در پایان اشاره کرد: بیعت شهرستان "الوسط" تنها چند روز پس از بیعت رهبران گروه‌های تروریستی منطقه شرق مراکش به رهبری جعفر عبدالخالق صورت گرفت بدین ترتیب جدایی و شکاف در سازمان تروریستی القاعده در کشورهای مغرب اسلامی ایجاد شده است.

انتهای پیام

کد N502268

وبگردی