آفتاب

مقام حزبی مالزی و عضو گروه داعش در سوریه کشته شد

مقام حزبی مالزی و عضو گروه داعش در سوریه کشته شد

کوالالامپور– ایرنا - ˈلطفی عارفینˈ از اعضای سابق کمیته مرکزی حزب اسلامی مالزی (پاس) که همراه با تروریست های داعش در سوریه فعالیت می کرد، کشته شد.

به گزارش ایرنا، عارفین معروف به 'ابو مصعب' در بین تروریست ها، پیش از پیوستن به گروه داعش به عنوان رییس اطلاعات بخش جوانان حزب پاس در ایالت کداح فعالیت می کرد.

این مقام سابق حزبی مالزی که پس از بمباران روز سه شنبه گذشته مقر آن ها در استان 'حما' در سوریه توسط ارتش زخمی شده بود امروز جان داد.

تارنمای مالایی میل روز یکشنبه نوشت لطفی عارفین به همراه چند عضو دیگر مالزیایی گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ارتش سوریه زخمی شدند و 'محمد فضلان شهیدی' دیگر تروریست مالزیایی در محل بمباران کشته شد.

لطفی عارفین به همراه چهار مالزیایی دیگر در این حمله زخمی شده بودند.

حضور این مقام سابق حزبی مالزی در گروه تروریستی داعش ماه ژوئن گذشته فاش و با واکنش های زیادی در مالزی مواجه شد.

حزب پاس مالزی پس از فاش شدن حضور عضو کمیته مرکزی این حزب در گروه داعش، وی را از حزب پاس اخراج و تاکید کرد این حزب از این حرکت چشم پوشی نکرده و اعضای خود را تشویق به شرکت در حرکت های مسلحانه نیز نمی کند.

شاخه جوانان حزب اسلامی (پاس) مالزی نیز از علمای اسلامی سراسر جهان خواست جایگاه گروه تروریستی داعش در بین مسلمانان جهان را مورد بحث و گفت وگو قرار دهند و موضع خود را در قبال این گروه تروریستی و تکفیری روشن کنند.

براساس برخی آمار، لطفی عارفین پنجمین مالزیایی عضو تروریست های داعش است که در سوریه و عراق کشته می شوند.

'احمد طارمیمی مالکی' یک تروریست 26 ساله مالزیایی نیز پنجم خرداد ماه در عملیات انتحاری در استان 'الانبار' عراق کشته شد.

حضور تعدادی از مالزیایی ها در گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق و سوریه به مساله ای حساس در سیاست های مالزی تبدیل شده و مقامات سیاسی پوتراجایا را به هراس انداخته است.

مقامات مالزی پس از سکوت طولانی در قبال پیوستن اتباع این کشور به گروه داعش ، این گروه را تروریستی اعلام کرد.

یک دهه پس از حدس و گمان ها مبنی بر خنثی شدن فعالیت گروه های شبه نظامی در مالزی، حضور شماری از شبه نظامیان و افراطیون این کشور در گروه های تروریستی باعث شده مقامات امنیتی اعلام کنند چهار گروه شبهه نظامی در این کشور ظهور پیدا کرده اند.

هدف نهایی این گروه های شبه نظامی تشکیل یک خلافت اسلامی با عنوان 'خلافت اسلامی نوسانترا' متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین عنوان شده است.

گفته می شود جنوب تایلند و پایگاهی به نام حدیبیه در جنوب فیلیپین از جمله مراکزی است که این شبه نظامیان تروریست در آنجا آموزش های مختلف نظامی خود را طی کرده و سپس برای اهداف مختلف به مناطقی از جمله عراق و سوریه فرستاده می شوند.

آساق**1611
کد N502267

وبگردی