آفتاب
برگی از پرونده ائتلاف ضد تروریسم

«الکرامه» بازوی قطردر خلق باندهای تروریستی تکفیری

«الکرامه» بازوی قطردر خلق باندهای تروریستی تکفیری

بیروت- ایرنا -« الکرامه» سازمانی قطری که تحت پوشش« حقوق بشر» فعال و مقرآن در ژنو سوییس است در حقیقت بازوی قطر در ایجاد بحران در سوریه با خلق باندهای تروریستی و تکفیری مانند « داعش»،« جبهه النصره» و «احرار الشام» و حمایت از آنها است.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در ماه دسامبرگذشته در گزارش دوره ای خود «عبدالرحمن بن عمیر النعیمی» رییس این سازمان قطری را حامی تروریسم معرفی کرد.

روزنامه السفیر لبنان تلاش کرده است تا نقش اعضای این سازمان قطری به اصطلاح حقوق بشری را در ایجاد خطرناک ترین باندهای تروریستی تکفیری در سوریه فاش کند.

«الکرامه» عضویت «ابراهیم بنشقرون» مغربی الاصل معروف به «ابو احمد المغربی» در« کانون داوطلبان» این سازمان قطری را انکار نکرد.

گروهک موسوم و خودخوانده « احرار الشام » دراواخر سال 2013 پس از گسترش اختلافات میان دو گروه تروریستی تکفیری« داعش» و « جبهه النصره» در ریف لاذقیه سوریه تشکیل شد.

موسس این گروهک، ابو احمد المغربی زندانی سابق زندان گوانتانامو و عضو سازمان قطری « الکرامه» بود.

بیشتراعضای این باند تروریستی تکفیری، مغربی و لیبیایی بودند.

بنشقرون با همه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه ارتباط داشت و حتی در برخی از اردوگاه های باند او تروریست های خارجی تکفیری بدون توجه به نوع رابطه میان آنها با دیگر گروه ها، آموزش می دیدند.

پس از هلاکت ابو احمد المغربی در نبرد کسب نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه ، این گروهک نتوانست دوام بیاورد و اختلافات میان دو جریان در داخل آن بالا گرفت و بیشتر اعضای آن به جانبداری از گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره روی آوردند.

اختلاف میان دو جریان گروهک به اصطلاح « احرار الشام » موجب فاش شدن ارتباط آن با سازمان قطری « الکرامه» شد و« ابوحمزه الکویتی» از سرکردگان این گروه تروریستی تکفیری با صدور بیانیه ای آن را تایید کرد.

الکویتی خود را در این بیانیه اینگونه معرفی کرد،« من نفر دوم گروه احرار الشام پس از امیر آن ابواحمد المغربی و مسوول جلب کمک های خارجی بودم».



** ابوحمزه الکویتی کیست؟

ابوحمزه کسی نیست بجز « ناصربن نایف الهاجری » شهروند کویتی که دوسال و نیم در زندان های عربستان سعودی بود و اواخر سال 2010 آزاد شد.

سازمان قطری «الکرامه» دفاع از از ابوحمزه را برعهده گرفت و چند بیانیه نیز در حمایت از او صادرکرد.

ابوحمزه پس ازخروج از عربستان ارتباط خود را با این سازمان برقرار و حفظ کرد و همانطور که هم اکنون خود را در « تویتر» معرفی می کند یکی از اعضای «الکرامه» است.

شاید این یک اتفاق نادر باشد که عضو یک سازمان به اصطلاح حقوق بشری در تاسیس گروهکی تروریستی تکفیری مسلح مشارکت داشته باشد که الهام گرفته از اندیشه های «القاعده» است و بیشتر عناصر آن از زندان گوانتانامو بیرون آمده اند.

اگرچه وزارت خزانه داری آمریکا این سازمان قطری را متهم کرده بود که 600 هزار دلار به « ابو خالد السوری » از سرکردگان اصلی گروهک «احرارالشام» قبل از هلاکتش پرداخت کرده است ولی فعالیت این سازمان فقط به حمایت و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از برخی گروه های تروریستی تکفیری محدود نمی شود.

دخالت مستقیم درتشکیل گروه های تروریستی ، به دست گرفتن رهبری آنها و جنگیدن در زیرپرچم آنها مانند اقدامات 9ماهه « ابو حمزه الکویتی» و همدستانش در گروهک «احرارالشام» از دیگر کارکردهای این سازمان قطری است.

اطلاعات موجود حاکی ازآن است که جدایی الکویتی از احرار الشام به دلیل رغبت وی به نزدیک شدن به «داعش» بوده است.

مخالفت با سرکردگی الکویتی در گروه احرار الشام توسط « ابومحمد البیصاوی» و « سلمان العرجانی سعودی» از دیگرعوامل جدایی الکویتی از این گروه و احتمال بیعتش با « ابوبکر البغدادی» اعلام شده است.

تلویزیون سوریه هفته گذشته گزارش داد که «حسان عبود» سرکرده گروه تروریستی تکفیری موسوم به «احرار الشام» و 27 تن دیگر از اعضای ارشد این گروهک در انفجاری مهیب در استان ادلب در شمال غرب سوریه به هلاکت رسیدند.

این انفجار در جریان نشستی با حضور 50 تن از فرماندهان این گروهک رخ داد.

الکرامه عضویت الکویتی در این سازمان قطری را با پاسخی دو پهلو به سئوالات مبهم گذاشته است.

اما « مراد دهینه » مدیر اجرایی الکرامه که خود درسال 2012 به اتهام تشکیل یک گروه تروریستی تکفیری در فرانسه بازداشت شد، عضویت الکویتی را مانند ابواحمد المغربی در« کانون داوطلبان» این سازمان قطری تایید کرده است.

وی درپاسخ به اتهام های برخی کشورها مانند امارات، مصر، عربستان و آمریکا مبنی بر حمایت این سازمان قطری از تروریسم تکفیری گفت : من از این اتهامات بی پایه و اساس خبرندارم و بیشتر ازسوی کشورهایی مطرح می شود که پرونده سیاهی در حقوق بشر دارند.

«الکرامه» دیدگاه ویژه ای نسبت به بحران سوریه دارد و از کسانی که درسوریه می جنگند با چشم پوشی از جنایاتی که مرتکب می شوند و یا اندیشه های منحرفی که دارند، حمایت می کند.

این سازمان قطری به اصطلاح حقوق بشری، پیشترنیز خواستار آزادی « حسن دقی » تروریست اماراتی شده بود علی رغم اینکه مشارکت او در جنگ سوریه، جذب تروریست های تکفیری و اعزام آن ها از کانال های مخصوص به سوریه اثبات شده است.

« الکرامه» سال گذشته جایزه خود را به روزنامه نگار یمنی «عبدالاله حیدرالشایع» داد که پس ازسه سال زندان آزاد شده بود.

«الشایع» اکنون یکی از روزنامه نگاران حامی گروه تروریستی تکفیری« داعش» است و دوره کنونی را دوره گذار و « بهار خلافت» می خواند.

السفیر نوشت: عقل سلیم هرگز نمی پذیرد که همه این ارتباط ها غیرواقعی و تصادفی باشد و تنها می توان تاکید کرد که الکرامه، این سازمان به اصطلاح حقوق بشری بازویی دیگر در کنار بازوهای مالی ، سیاسی، رسانه ای ، نفتی و تجاری قطر در تشکیل گروه های تروریستی تکفیری برای جنگ علیه دولت و ارتش سوریه و حمایت همه جانبه از این گروه ها است.

ناظران معتقدند، طنز تلخ تاریخ است که امروز قطربه همراه عربستان ، ترکیه و آمریکا که از تشکیل « داعش »، « جبهه النصره » و « احرار الشام» برای تحقق اهداف خود در سوریه و عراق طرفی نبسته اند، ائتلاف ضد تروریسم تشکیل بدهند!!

خاورم ** 632** 1342
کد N502266

وبگردی