آفتاب

تونس: مانع پیوستن 9هزار تونسی به تروریست ها در سوریه شدیم

تونس: مانع پیوستن 9هزار تونسی به تروریست ها در سوریه شدیم

تهران-ایرنا- ˈلطفی بن جدوˈ وزیر کشور تونس با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در کشورش گفت: فعالیتهای امنیتی تونس طی چند ماه اخیر مانع پیوستن بیش از 9هزار زن و مرد تونسی به تروریست ها در سوریه شدند.

به گزارش پایگاه خبری ' النشره ' وزیر کشور تونس، تصریح کرد: دستگاه های امنیتی با بازجویی این افراد و تحقیق در مورد آن ها متوجه شدند که بیشتر این ها کم سواد و دارای سوابق کیفری اند و به همین دلیل با خانواده های آن ها تماس برقرار شد و در حال حاضر وزارت امور دینی و وزارت فرهنگ تونس برنامه هایی برای بازپروری آن ها دارد تا آن ها راه درست را بتوانند تشخیص دهند.

مقام های سوری از همان ابتدای بحران سوریه تاکید می کردند که شمار زیادی جنگجوی خارجی در سوریه با سازماندهی گروه های تروریستی با نیروهای دولتی این کشور می جنگند و این کشور قربانی تروریسم بین المللی شده است.

اما، برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی حاضر به پذیرش این مهم نبودند و سعی می کردند حوادث سوریه را تنها انقلاب مردمی جلوه دهند.

پس از گذشت بیش از سه سال و با قدرت یافتن گروه های تروریستی مانند گروه تکفیری 'داعش' این کشورها خطر را بیخ گوش خود احساس می کنند و حال به این نتیجه رسیده اند که باید با اینگونه گروه ها مبارزه کرد و اقدام به تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش کرده اند و این در حالی بود که خود این کشورها در گذشته از جمله مهم ترین حامیان چنین گروه هایی بودند .

خاورم **2041**7074**1566
کد N502168

وبگردی