آفتاب
العهد:

مذاکرات میان دولت یمن و مخالفان با نظارت سازمان ملل جریان دارد

مذاکرات میان دولت یمن و مخالفان با نظارت سازمان ملل جریان دارد

تهران - ایرنا - مذاکرات برای حل بحران یمن در حالی ادامه دارد که ˈجمال بن عمرˈ فرستاده ویژه سازمان ملل، بر دور جدید مذاکرات میان دولت این کشور و ˈحوثی هاˈ به منظور برون رفت یمن از بحران، نظارت می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی 'العهد'، دو طرف در آستانه دستیابی به توافق بودند، اما ناکامی در دستیابی به چنین توافقی باعث شده تا بحران ، یمن را در آستانه جنگ داخلی قرار دهد.

بر پایه این گزارش، جمال بن عمر بر اساس درخواست شکل گرفته از سوی طرفهای ذیربط به منظور دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران کنونی یمن، دور جدیدی از مذاکرات بین طرفهای درگیر را راه اندازی کرد.

جمال در همین رابطه موضع گیریهای 'عبدالکریم الاریانی' مشاور رییس جمهوری، 'احمد عوض بن مبارک' مدیر دفتر ریاست جمهوری و سرلشکر 'جلال الرویشان' رییس دستگاه مرکزی امنیت سیاسی و 'عبدالقادر هلال' شهردار صنعا و نمایندگان 'انصارالله' و 'حسین العزی' و 'مهدی المشاط' نمایندگان دیگر گروههای درگیر در یمن را مورد توجه قرار داده است.

در دیدار جمال با نمایندگان طرفهای درگیر در یمن ، مسایل باقی مانده به منظور دستیابی به توافق سیاسی مبتنی بر 'وفاق ملی' و قابل اجرا در اسرع وقت به منظور تضمین امنیت و ثبات یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمال بن عمر با اشاره به شرایط حساس و خطرناک کنونی در یمن ابراز اطمینان کرد که امکان همکاری جدی و سازنده و توافق بر سر راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور وجود دارد.

به نوشته العهد، مذاکرات میان مقامات یمن و حوثی ها جمعه گذشته با مانع برخورد کرد، در حالیکه قبل از آن منابع نزدیک به ریاست جمهوری از دستیابی به توافق اصولی و اولیه میان دو طرف جهت حل و فصل مشکلات فیمابین سخن گفته بودند.

مذاکرات طرفهای درگیر در یمن هم اکنون در خصوص تعیین نخست وزیر جدید ظرف 48 ساعت آینده و کاهش مجدد نرخ فرآورده های نفتی جریان دارد . این دو مورد دو خواسته اصلی حوثی ها است .

حوثی ها همچنین خواستار تعیین یک جدول زمانبندی شده جهت تحقق بخشیدن به نتایج به دست آمده در 'گفت و گوهای آشتی ملی' هستند که ژانویه گذشته آغاز شده است.

خاورم ** 1487 **1651
کد N502163

وبگردی