آفتاب

معاون نخست وزیر کویت وارد رام الله شد

معاون نخست وزیر کویت وارد رام الله شد

تهران-ایرنا- شیخ ˈصباح خالد الصباحˈ معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت صبح امروز وارد رام الله در کرانه باختری رود اردن شد.

به گزارش پایگاه خبری 'النشره'، وزیر امور خارجه کویت صبح امروز در راس هیئتی عالی رتبه برای سفری یک روزه وارد رام الله شد.

شیخ صباح خالد الصباح طی این دیدار با 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و نامه ای از 'شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح' امیر کویت را به وی خواهد رساند.

قرار است وزیر امور خارجه کویت با همتای فلسطینی اش مذاکراتی در مورد روابط دوجانبه و تلاش برای رسیدن مردم فلسطین به همه حقوق خود و برپایی حکومت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف داشته باشند.

'رامی طهبوب' سفیر فلسطین در کویت در این خصوص گفت: این سفر در پاسخ به دعوت 'ریاض المالکی' وزیر امور خارجه فلسطین صورت گرفته است و طرفین تفاهمنامه هایی در خصوص مشورت های سیاسی برای هماهنگی دائمی میان دو کشور و همکاری های مشترک در همه زمینه ها امضا خواهند کرد و همچنین در این دیدار تفاهمنامه ای در خصوص تشکیل کمیته ای عالی و مشترک امضا خواهد شد.

وی افزود: این یک دیدار تاریخی است زیرا از سال 1967 میلادی تاکنون هیچ مقام کویتی از فلسطین دیدار نکرده است.

طهبوب با اشاره به حمایت های کویت از سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش فتح تقدیر کرد و گفت: کویت طی سال های گذشته از همه فلسطینی ها حمایت کرده و از هیچ کمکی به فلسطینی ها دریغ نکرده است.

رام الله در کرانه باختری رود اردن قرار دارد؛ این شهر مرکز حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین است.

حکومت خودگردان فلسطین در سال 2012 پس از 22 سال سفارتخانه خود را شهر کویت گشود. این سفارتخانه به علت حمایت سازمان آزادیبخش فلسطین 'ساف' از حمله نیروهای عراقی به فرماندهی صدام به منظور اشغال کویت تعطیل شده بود.

خاورم **2041**7074**1275
کد N502138

وبگردی