آفتاب

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی کریمه

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی کریمه

رهبر موقت جمهوری خودمختار کریمه امروز( یکشنبه) گفت: نخستین انتخابات پارلمانی کریمه پس از الحاق این منطقه به روسیه آغاز شده و تمامی پایگاه‌های رای گیری مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی،‌ سرگئی آکسیونف، رهبر موقت جمهوری خودمختار کریمه گفت: تمامی پایگاه‌های رای گیری 100 درصد باز هستند و امنیت کاملاً‌ تضمین شده است. کمیسیون‌ها طبق برنامه مشغول کار هستند.

وی افزود: پس از این انتخابات دیگر هیچ کس به عدم الحاق مجدد کریمه به اوکراین شک نخواهد داشت. تصمیم برای اتحاد مجدد با روسیه نهایی شده و مورد تجدید نظر قرارنخواهد گرفت. صفحه جدیدی در تاریخ ما باز شده است.

شهروندان دو منطقه کریمه و سواستوپل که جدیداً به روسیه ملحق شده‌اند امروز تمامی نمایندگان پارلمان و مقامات محلی خودشان را انتخاب می‌کنند. 14 سپتامبر تنها روز انتخابات برای تمامی روس‌ها است. دراین روز روسیه شاهد حدود 6000 انتخابات محلی در سطح های مختلف از جمله انتخابات 30 تا از 85 رهبر مناطق روسیه و 14 پارلمان منطقه‌ای است.

شبه جزیره کریمه 16 مارس سال جاری میلادی از اوکراین جدا شده و مجدداً به روسیه پیوست چرا که روس زبان‌های این شبه جزیره مقامات جدید کی یف را به رسمیت نمی شناختند . این اقدام با یک رفراندوم صورت گرفت که درآن 96 درصد از رای دهندگان از اتحاد مجدد با روسیه حمایت کردند.

انتهای پیام

کد N502132

وبگردی