آفتاب

هشدار سازمان ملل به قطع کمک های این سازمان به افغانستان

هشدار سازمان ملل به قطع کمک های این سازمان به افغانستان

کابل – ایرنا - دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان ˈیوناماˈ در پی تظاهرات عده ای از معترضان به روند برگزاری انتخابات مقابل نمایندگی این سازمان در کابل هشدار داد در صورت تهدید کارمندان سازمان ملل، کمک های این سازمان به افغانستان قطع خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دفتر سازمان ملل در صفحه اجتماعی خود تجمع عده ای از معترضان به روند انتخابات مقابل دفتر سازمان ملل در کابل و سر دادن شعارهایی بر ضد سازمان ملل را نگران کننده دانسته است.

یوناما اعلام کرد که اگر کارمندان دفتر سازمان ملل در کابل به دلیل تنش های انتخاباتی و مشارکت در روند بررسی موارد تقلب در انتخابات مورد آزار و یا تهدید قرار گیرند، کمک های این سازمان به افغانستان محدود و یا قطع خواهد شد.

هشدار سازمان ملل متحد در حالی صورت می گیرد که جمعه گذشته ده ها معترض به روند انتخابات در مقابل دفتر این سازمان در کابل تظاهرات کردند و در شعارهایی بر ضد سازمان ملل، خواستار جداسازی آرای تقلبی از آرای پاک شدند.

دفتر سیاسی سازمان ملل به دنبال بن بست انتخاباتی افغانستان، برای بازشماری و بازرسی آرای این انتخابات جنجالی، مداخله کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از آن به بحران کشیده شد که عبدالله عبدالله نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات این کشور را که بر اساس آن اشرف غنی احمد زی، پیشتاز اعلام شد، نپذیرفت و مدعی شد تقلب گسترده در انتخابات روی داده است.

پس از این ادعا، دو نامزد ریاست جمهوری با میانجگیری سازمان ملل و معاونان رییس جمهور افغانستان و وزیر امور خارجه آمریکا موافقت کردند، صد درصد آرا با نظارت سازمان ملل، نمایندگان دو نامزد، ناظران بین المللی و رسانه ها بازشماری و بازرسی شود.

هر چند آرای انتخابات افغانستان بازشماری و بازرسی شده و نتایج آن تا کنون اعلام نشده است، اما اختلاف در باره حدود مسئولیت های رییس اجرایی دولت افغانستان از جمله مسائلی است که در دو ماه مذاکره فنی و سیاسی دو تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمد زی و تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدلله حل نشده باقی مانده است.

دور دوم از سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی 24 خرداد برگزار شد.

آساق*5*1501
کد N501989

وبگردی