آفتاب

ادعای سخنگوی پنتاگون: ترکیه در اقدام نظامی علیه داعش همکاری خواهد کرد

ادعای سخنگوی پنتاگون: ترکیه در اقدام نظامی علیه داعش همکاری خواهد کرد

آنکارا- به رغم اعلام مسوولین ترکیه مبنی بر اینکه ترکیه در اقدامات نظامی علیه داعش همکاری نخواهد کرد ˈجان کربیˈ سخنگوی پنتاگون از شرکت ترکیه در اقدامات نظامی علیه داعش سخن گفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آنکارا به نوشته روزنامه 'حریت'، کربی' در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مزیتهای جغرافیایی ترکیه از لزوم همکاری دولت آنکارا با داعش سخن به میان آورد و گفت: ترکیه یکی از کشورهای عضو ناتو است و دارای مزیت جغرافیایی برای این عملیات است.

وی افزود: انتظار ما از ترکیه این است که به عنوان یک عضو ناتو در این عملیات شرکت کند و آنها نیز به ما گفته اند که قصد همکاری در این زمینه را دارند ولی تصمیم گیری درباره زمان و نحوه این همکاری بستگی به رهبران ترکیه دارد و ما این مساله را به آنها دیکته نمی کنیم.

به نوشته حریت، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی در زمینه امکان همکاری نکردن ترکیه در مبارزه با داعش گفت: فکر نمی کنم چنین مساله ای رخ بدهد و ترکیه همکاری خواهد کرد و این مساله را گفته اند.

ترکیه روز پنجشنبه از امضای بیانیه نشست هسته مرکزی ائتلاف مبارزه با داعش در عربستان خودداری کرد و 'جان کری' وزیرخارجه آمریکا روز جمعه در دیدار با رییس جمهور، نخست وزیر و وزیرخارجه ترکیه سعی در قانع کردن آنان برای جایگیری در ائتلاف ضد داعش کرد.

'احمد داوداوغلو' وزیرخارجه ترکیه روز گذشته طی سخنانی از لزوم ریشه یابی برای حل مساله تروریسم سخن گفت و افزود: در حال حاضر به دلیل سیاستهای اشتباه در گذشته سلاحهای آمریکا در دست داعش است.

خاورم**2012**1566
کد N501924

وبگردی