آفتاب
سفیر سوریه در تهران:

تروریسم تولید آمریکا است/تبریک بشار اسد به ملت و دولت ایران

تروریسم تولید آمریکا است/تبریک بشار اسد به ملت و دولت ایران

سفیر سوریه در تهران با اعلام اینکه تروریسم تولید آمریکا است عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران موفقیت عمل جراحی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت ایران تبریک گفت. وی خاطرنشان کرد: بشار اسد در نخستین روز عمل جراحی آیت الله خامنه ای ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای ایشان از نقش ایشان در مقابله با ظلم و ستم و استکبار در منطقه و جهان قدردانی کردند.

محمود تصریح کرد: برخی کشورهایی که به ائتلاف مبارزه با داعش پیوسته اند حامی اصلی تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی هستند و در کشتار مردم سوریه و تخریب زیرساخت های آن با تروریست ها سهیم هستند.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: تروریسم تولید آمریکا و مزدوران آن در منطقه است و واشنگتن در تعامل با مسائل منطقه از تجارب ناموفق خود درس نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در سوریه و حفظ حاکمیت آن مصمم است. سفیر سوریه در تهران به سیاست آمریکا اشاره و اعلام کرد: آمریکا سیاست دور زدن حقایق را در سوریه دنبال می کند و به خواست ملت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور احترام نمی گذارد.

عدنان محمود ضمن اشاره به دستاوردهای ارتش سوریه در دفاع از این کشور و عقب راندن تروریسم تکفیری در مناطق مختلف سوریه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم باید در چارچوب مشروعیت بین المللی و مبتنی بر حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت و احترام به حاکمیت ملی صورت گیرد و در این زمینه سیاست دوگانه اتخاذ نکرد.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: سوریه آمادگی دارد با هر گونه تلاش های جدی و خالصانه در مبارزه با تروریسم در چارچوب مشروعیت بین المللی و احترام به حاکمیت کشورها همکاری کند تلاش هایی که به برقراری امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک کند.

کد N501743

وبگردی