آفتاب
المیادین خبر داد:

دلایل مخالفت ایران با پیوستن به ائتلاف آمریکا و متحدانش علیه داعش

دلایل مخالفت ایران با پیوستن به ائتلاف آمریکا و متحدانش علیه داعش

شبکه المیادین اعلام کرد که ایران با درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف مبارزه با تروریسم مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین به نقل از یک منبع رسمی ایرانی اعلام کرد که واشنگتن تلاش های زیادی برای قانع کردن تهران در زمینه همکاری با ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم کرده است و در این رابطه با برخی سفرای ایران و مسئولان ایرانی رایزنی کرده است و درخواست همکاری تهران با ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم را مطرح کرده است.

این منبع افزود: ایران با درخواست واشنگتن مخالفت و اعلام کرده است شرایط برای دعوت از ایران برای پیوستن به ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم مساعد نیست.

این منبع اعلام کرد: از آغاز بحران داعش در عراق واشنگتن به روش های مختلف سعی در برقراری رابطه با تهران بوده است. تمام رهبران سیاسی عراق بر این باور هستند که ایران تنها طرفی است که می تواند به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کند.

وی در ادامه گفت: کمک ها و راهنمایی های ایران به تغییر واقعیت عراق نسبت به ابتدای بحران این کشور کمک کرده است. اطمینان نداشتن ایران به ادعاهای واشنگتن موضوع جدیدی نیست زیرا آمریکا در مبارزه با تروریسم سیاست دوگانه ای را دنبال می کند.

این منبع ایرانی خاطرنشان کرد: امکان ندارد از سیل کمک های نظامی واشنگتن و هم پیمانان آن به گروه های تروریستی و افراطی در سوریه چشم پوشی کرد. ایران جدیت خود را در مبارزه با تروریسم اثبات کرده است و با استفاده از خشونت برای دستیابی به اهداف مشخص مخالف است.

وی اظهار داشت: ایران هرگز پیوستن به اقدامات نمایشی که ادعا می شود مبارزه با تروریسم است را نخواهد پذیرفت و معتقد است تروریسم اقدام خطرناکی است که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

کد N501633

وبگردی