آفتاب

واکنش یک مقام آگاه در وزارت خارجه به اظهارات متناقض وزیر خارجه بحرین

واکنش یک مقام آگاه در وزارت خارجه به اظهارات متناقض وزیر خارجه بحرین

تهران-ایرنا- یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات متناقض وزیر خارجه بحرین گفت:تناقض گویی برخی سیاستمداران منطقه ناشی از تزلزل در مواضع آنها در ضرورت مبارزه جدی با تروریسم است.

این مقام آگاه در وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا به مطالب متناقض منتشر شده به نقل از شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر کسانی ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش را دارند که رفتار و اقدامات آنان در تقویت این گروه تروریستی در چند سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست و تناقض گویی برخی سیاستمداران منطقه نیز ناشی از همین تزلزل در مواضع آنها در ضرورت مبارزه جدی با تروریسم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که تهدیدهای فزاینده از رشد قارچ گونه این گروه تروریستی در سوریه و عراق را به جهانیان گوشزد کرد و به حامیان مالی و سیاسی آنان هشدار داد که در صورت استمرار این گونه اقدامات خودشان از اولین قربانیان آنان خواهند بود.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه های عربی روز گذشته به نقل از وزیرخارجه بحرین اعلام کردند که وی با تمجید از تصمیم تهران برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه گروه داعش،خواستار دعوت از ایران برای مشارکت در نشست بین المللی پاریس با موضوع مبارزه علیه داعش شده است.

پس از انتشار این خبر وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه مطبوعاتی اظهارات منتسب به شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه این کشور را رد و اعلام کرد، همه آنچه که به نقل از وزیر در این باره منتشر شده کاملا تکذیب می شود.

کنفرانس پاریس قرار است فردا با شعار «صلح و امنیت در عراق» با حضور 30 کشور برگزار می شود و قرار است درباره بحران نحوه مواجهه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تصمیم گیری شود.

سیام**9173**1336
کد N501591

وبگردی