آفتاب

ایران قهرمان مسابقات ورزشی بیماران پیوند اعضای خاورمیانه شد

ایران قهرمان مسابقات ورزشی بیماران پیوند اعضای خاورمیانه شد

آنکارا - ایرنا - ورزشکاران ایران در پنجمین دوره ˈبازیهای بیماران پیوند اعضای خاورمیانهˈ به میزبانی ترکیه در استانبول، با کسب 30 مدال که 15 مدال آن طلا است، قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات، ورزشکارانی از ترکیه، ایران ،کویت، عربستان سعودی، قطر، پاکستان، مصر، تونس و بحرین حضور داشتند.

تیم ایران با 37 نفر در این دوره از مسابقات که در رشته های بولینگ، دو و میدانی، شنا و پینگ پنگ به مدت سه روز در استانبول برگزار شد، شرکت کرد.

'سید باقر فاطمی نسب' سرپرست فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در گفت و گو با ایرنا در آنکارا گفت: ورشکاران ایران در مجموع در چهار رشته ورزشی 30 مدال گرفتند که 15 مدال آن طلا، 10 مدال نقره و پنج مدال برنز بود.

او با اشاره به اینکه تیم ایران بزرگترین تیم شرکت کننده در این دوره از مسابقات بود، افزود: تیم مردان 10 مدال طلا، شش نقره و دو برنز و تیم بانوان نیز پنج مدال طلا، چهار نقره و سه برنز کسب کردند.

فاطمی گفت: سطح مسابقات استانبول نسبت به مسابقات قبلی که در ابوظبی برگزار شد، بالاتر بود و تعداد شرکت کنندگان نیز نسبت به دوره قبل افزایش یافته که در مجموع تیم ایران با قدرت مقام اول و قهرمانی پنجمین دوره بازیهای بیماران خاص و پیوند اعضای خاورمیانه را بدست آورد.

سرپرست فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا ایران گفت: در رشته بولینگ تیم مردان ایران یک مدال طلا و زنان نیز یک مدال طلا کسب کردند.

در دو میدانی مردان ایران چهار مدال طلا، سه مدال نقره و یک برنز، خانم ها دو مدال طلا و دو نقره و دو برنز کسب کردند.

در شنا تیم مردان ایران سه مدال طلا و دو نقره بدست آوردند.

در تنیس روی میز مردان ایران دو طلا، یک نقره و یک برنز کسب کردند. تیم بانوان ایران نیز در همین رشته ورزشی به دو مدال طلا، دو نقره و یک دست یافتند.

وی گفت: به پیشنهاد ایران و با توجه به اینکه هر 9 کشور شرکت کننده، کشورهای مسلمان هستند، مسابقات شنای مردان و بانوان بطور جداگانه برگزار شد.

فاطمی یادآور شد، تیم ایران در چهار دوره قبلی این مسابقات نیز قهرمان شده بود و در این دوره نیز توانست با قدرت مقام قهرمانی خود را حفظ کند.

او با اشاره به این که اکثر ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات استانبول، دارای مقامها و رکوردهای جهانی هستند، گفت که چهار دوره قبلی در کشورهای تونس، امارات و کویت (دوبار) برگزار شده بود و میزبان دور بعدی در سال 2016 قاهره پایتخت مصر است.

سرپرست فدراسیون ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به اینکه ایران عضو رسمی 'فدراسیون جهانی پیوند اعضا' (WTCF ) است، افزود: در ایران ورزش بیماران پیوند اعضا به صورت تخصصی و علمی و با ملاحظات خاص پزشکی پیگیری می شود و در واقع به کمک ورزش برای حفظ پیوند این عزیزان با زندگی تلاش می کنیم.

فاطمی نسب با تاکید بر اینکه ایران در آسیا در ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا کشور برتر است، اضافه کرد: مسابقات استانبول برای آمادگی تیم های ملی ایران به مسابقات جهانی 2015 که در آرژانتین برگزار می شود، کمک و مشوق خوبی شد.

او گفت: هدف ایران در این مسابقات کسب مقام سومی در جهان است.

خاورم/2011**1651
کد N501439

وبگردی