آفتاب
دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح طلب:

اداره وزارت علوم با سرپرست در آستانه سال تحصیلی در شان جامه علمی ما نیست

اداره وزارت علوم با سرپرست در آستانه سال تحصیلی در شان جامه علمی ما نیست

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح طلب با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بدون حضور وزیر در وزارت علوم، اظهار کرد: اداره این وزارتخانه به عنوان وزارتخانه کاملا" علمی و تخصصی آن هم در آغاز سال تحصیلی توسط سرپرست در شأن نظام در حال توسعه علمی ما نیست.

سیدعلی سیدی رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور سرپرست در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، خاطرنشان کرد: در کشوری همچون ایران که در حال توسعه روزافزون است و علم همه حوزه‌های توسعه مورد نظر نظام برای توسعه را تحت پوشش خود قرار داده است، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از اهمیت برجسته‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: آن‌چه که موجب حفظ ، قوام و دوام دستاوردهای علمی کشور می‌شود و ضمن استمرار و استقرار آنها توسعه علمی کشور را هم به همراه می‌آورد وزارت علوم است.

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح طلب بابیان این‌که به حکم عقل و دیگر دلایل به نظر می‌رسید که دولت و مجلس باید چاره‌ای برای وزارت علوم می‌اندیشند، اظهار کرد: سرپرستی وزارت علوم قطعا" نمی‌تواند نوید، سرور و شادی را در آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌های کشور بیاورد و اداره این وزارتخانه به عنوان وزارتخانه کاملا" علمی و تخصصی آن هم در آغاز سال تحصیلی توسط سرپرست در شأن نظام در حال توسعه علمی ما نیست.

این فعال سیاسی با بیان این‌که عدم اعتماد میان مسئولان یک کشور به توسعه همه ‌جانبه آن کشور ضربه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد اتحاد و انسجام و وحدت میان مسئولان نظام هستیم، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم عدم تعامل سازنده قوای مقننه و مجریه در رده‌های پایین‌تر باعث شده است که وزارت علوم سال تحصیلی جدید را بدون حضور وزیر آغاز کند.

سیدی رکنی با تأکید بر این‌که اگر دولت و مجلس تعامل سازنده‌ای با یکدیگر داشتند اکنون وزارت علوم با سرپرست مدیریت نمی‌شد، گفت: موضوع وزارت علوم یکی از ضعف‌های قوه مقننه و مجریه است که نتوانستند از زمینه‌های موجود در نظام استفاده کنند.

وی همچنین با بیان این‌که سرپرست وزارت علوم باید بداند که در کنار این‌که ایران کشوری در حال توسعه از لحاظ علمی است، یک نظام دینی نیز به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: سرپرست وزارت علوم باید بداند که نگاه به توسعه علمی و همسان‌سازی ارزش‌های انقلاب را به عنوان نقشه راه اجرایی عملیاتی کند.

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح طلب در پایان اظهار کرد: سرپرست وزارت علوم باید در آستانه آغاز سال تحصیلی مدیریت خود را در کنار توجه جدی در حفظ دستاوردهای علمی و توسعه آنها بر مبنای مسایل دینی، اعتقادی و ارزشهای مذهبی مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام

کد N501374

وبگردی