آفتاب
"دریک پلامبلی" در گفتگو با مهر:

لبنان دوره سختی را می گذراند/ مردم لبنان تصمیم مناسبی برای انتخاب رئیس جمهور خواهند گرفت

لبنان دوره سختی را می گذراند/ مردم لبنان تصمیم مناسبی برای انتخاب رئیس جمهور خواهند گرفت

"دریک پلامبلی" هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور لبنان در گفتگو با خبرگزاری مهر ایران و جامعه جهانی را حامی مردم لبنان خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، لبنان بعد از گذشت حدود 4 ماه هنوز در دوران خلاء ریاست جمهوری بسر می برد و اعضای پارلمان این کشور با وجود برگزاری 11 جلسه هنوز نتوانسته اند درباره انتخاب رئیس جمهور این کشور به توافق برسند.

موعد بعدی برگزاری جلسه پارلمان این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید 27 سپتامبر( 5 مهرماه) می باشد که در همین راستا "دریک پلامبلی" هماهنگ کننده سازمان ملل متحد با هدف رایزنی درباره تحولات و مشکلات این کشور راهی تهران شده است و دیدارهایی را با برخی مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشته است.

روز گذشته "دریک پلامبلی" که از سال 2012 مسئول هماهنگی سازمان ملل در امور لبنان است در پایان دیدارش با دکتر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اوضاع کنونی لبنان را سخت خواند.

دریک پلامبلی درباره احتمال همکاری کشورهای منطقه و همسایه لبنان مشابه آنچه در عراق اتفاق افتاد گفت: من ایجا هستم تا درباره اوضاع و وضعیت لبنان به تبادل نظر بپردازم.

وی در ادامه به نگرانی دبیر کل سازمان ملل و جامعه جهانی درباره لبنان پرداخت و گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد نگران مسئله لبنان است و موضوعات زیادی درباره لبنان در سازمان ملل مطرح است. ایران هم همراه جامعه جهانی از لبنان حمایت می کند.

پلامبلی با حساس خواندن اوضاع کنونی لبنان گفت: لبنان زمان سختی را در حال گذراندن است و این کشور در حال حاضر با چالش های جدی امنیتی، سیاسی و بشردستانه مواجه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ملت لبنان بتوانند بر این مشکل فایق آیند و گفت: مطمئن هستم که ملت لبنان که لبنان متعلق به آنها است قدم های خوب و تصمیم های خوبی برای ایجاد یک دولت خوب و فراگیر خواهند برداشت و رئیس جمهور خوبی بر خواهند گزید. من بر اساس گفتگوهایی که اخیرا داشته ام مطمئنم که جامعه جهانی هم چنین ایده ای دارد و این امری مهم است.

----------------

گفتگو از پیمان یزدانی

کد N501372

وبگردی