آفتاب

پنتاگون: ترکیه در اقدامات علیه داعش مشارکت می‌کند

پنتاگون: ترکیه در اقدامات علیه داعش مشارکت می‌کند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، ترکیه در اقدامات نظامی علیه داعش در سوریه و عراق همکاری‌های لازم را خواهد داشت چرا که این کشور یکی از اعضای ناتو است و برای چنین اقدامی مزیت‌های جغرافیایی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "جان کربی"، سخنگوی پنتاگون گفت: انتظار ما از ترکیه که یکی از متحدان ناتو محسوب می‌شود و همچنین به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش این است که در این اقدام همکاری کرده و شریک شود و آن‌ها نیز ابراز کرده‌اند که قصد دارند و می‌خواهند تا در این اقدام همکاری کنند.

وی افزود: اما تصمیم‌گیری درباره اینکه چطور و چه موقع این مساله را آشکار کنند، بستگی به رهبران و مردم ترکیه دارد. ما این مساله را به آن‌ها دیکته نمی‌کنیم.

ترکیه تاکید کرده است که از اقدام احتمالی علیه داعش حمایت غیرنظامی می‌کند چرا که 49 تن از دیپلمات‌هایش همچنان نزد شبه نظامیان داعش گروگان هستند.

جان کربی در پاسخ به این سوال که اگر ترکیه هیچ گونه همکاری در این اقدام نکند چه پیش می‌آید، گفت: فکر نمی‌کنم چنین مساله‌ای رخ دهد. فکر می‌کنم ترکیه همکاری خواهد کرد. آن‌ها چنین چیزی گفته‌اند. اما آن‌ها تصمیم درباره این مساله را خودشان اتخاذ کرده و طبق اجازه مردم کشورشان همکاری خواهند کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا 12 سپتامبر سال جاری میلادی برای دستیابی به استراتژی برای مبارزه علیه داعش در سوریه و عراق مذاکراتی را در آنکارا برگزار کرد چرا که ترکیه آمادگی خود را برای کمک‌های بشردوستانه به جای مشارکت در عملیات نظامی در این منطقه ابراز کرده بود.

کری گفت: ما شرکای بسیار مهمی هستیم اما نه فقط تحت چارچوب ناتو.

انتهای پیام

کد N501337

وبگردی