آفتاب

درخواست پارلمان لیبی از نخست‌وزیر برای تشکیل "دولت بحران"

درخواست پارلمان لیبی از نخست‌وزیر برای تشکیل "دولت بحران"

پارلمان لیبی از نخست وزیر این کشور خواست تا "دولت بحران" تشکیل دهد، در همین حال هیاتی از کشورهای همسایه‌ لیبی امروز (یکشنبه) به طبرق لیبی می‌رود تا با مسئولان این کشور به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز عربی، فرج هاشم، سخنگوی پارلمان لیبی اعلام کرد: ما عبدالله الثنی، نخست وزیر مکلف را مامور کردیم تا دولت بحران را تشکیل بدهد بویژه اینکه اوضاع لیبی اجازه نمی‌دهد بیش از این در این اقدام تاخیر شود. ما وی را موظف کردیم تا دولت تکنوکرات تشکیل دهد که نماینده تمام لیبیایی‌ها باشد.

از سوی دیگر، منابع لیبیایی اعلام کردند که براساس بیانیه‌ صادره از نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه لیبی که اخیرا برگزار شد مسئولان ارشد در این کشورها امروز به طبرق لیبی می‌روند.

منابع تاکید کردند که این هیات به ریاست محمد بدر الدین زاید، معاون وزیر خارجه مصر در امور کشورهای همسایه است و در این هیات سفیران و معاونان وزرای خارجه کشورهای ذی‌ربط حضور دارند.

این هیات نشستی را با صالح عیسی، رئیس پارلمان لیبی برگزار می‌کند و سپس نشستی را با تمام اعضای پارلمان خواهد داشت که در آن مصوبات نشست اخیر وزرای کشورهای همسایه لیبی که ماه گذشته در قاهره برگزار شد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نشست‌هایی پیش از این در کشورهای همسایه لیبی با محوریت بررسی اوضاع این کشور برگزار شده بودند چرا که این کشورها نسبت به ناآرامی‌های امنیت و نظامی در لیبی به شدت احساس نگرانی می‌کنند.

در نشست اخیر وزرای خارجه همسایه لیبی طرحی از سوی مصر ارائه شد که هدف از آن احیای نقش لیبی و خلع سلاح تمام شبه نظامیان است.

براساس این طرح، تلاش می‌شود تا هرچه سریعتر آتش بس برقرار شود و رنج‌های انسانی و معیشتی مردم لیبی پایان یابد و مذاکرات ملی گسترده‌ای میان تمامی طرف‌ها آغاز شود و همچنین به دولت انتقالی در لیبی به ریاست عبدالله الثنی برای مبارزه با تروریسم کمک شود.

انتهای پیام

کد N501321

وبگردی