آفتاب
نماینده پلدختر در مجلس خبر داد،

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه پلدختر تا پایان شهریور ماه

آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه پلدختر تا پایان شهریور ماه

نماینده مردم پلدختر در مجلس از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه پلدختر تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد.

علی کائیدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، افزود: کارخانه سیمان پلدختر مصوب شده و تاکنون بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما متأسفانه منابع طبیعی مدعی زمین آن است.

وی ادامه داد: برای احداث این پروژه در پلدختر از محل صندوق توسعه ملی 52 میلیون یورو و 600 میلیارد ریال مصوب کردیم که این مهم نیز در بانک مرکزی تصویب و به یکی از بانک‎های ملی شعبه خرم‎آباد جهت پرداخت ابلاغ شد.

کائیدی گفت: متأسفانه بانک ملی شعبه خرم‎آباد گفته که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد و این مهم به بانک ملی شعبه سعدی تهران واگذار تا پرداخت شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اضافه کرد: تضمین‎های مالی این پروژه آورده شده و آقای خلعتبری سرمایه‎گذار آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: استاندار لرستان قول مساعد دادند تا پایان شهریور ماه عملیات اجرایی این پروژه به طور کامل آغاز خواهد شد.

کائیدی درباره آخرین وضعیت پالایشگاه پلدختر افزود: این پروژه مصوب شده اما متأسفانه یکی از عوامل عدم اجرای این پالایشگاه مدیرکل حفاظت محیط زیست قبلی در استان بود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با انتقاد از اینکه موانعی از این دست منجر به از بین رفتن هزینه سرمایه‎گذار می‎شود، اضافه کرد: با پیگیری استاندار قرار است مجری این پروژه قرارگاه خاتم‎الانبیاء باشد که خوشبختانه کارهای اولیه آن انجام شده و در ملاقات اخیری که با استاندار لرستان داشتم گفتند پیگیری‎های لازم انجام و این پروژه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N501229

وبگردی