آفتاب

شیخ الاسلام: برای آمریکا تنها منافع مهم است

شیخ الاسلام: برای آمریکا تنها منافع مهم است

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: آمریکا برای دخالت در منطقه به ویژه دخالت در عراق و سوریه بهانه مقابل با داعش را مطرح کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین شیخ الاسلام افزود:‌ تروریست‌های داعش بارها در شهرها و کشورهای مختلف مانند دوحه،‌ لندن، جده، نیویورک، تونس و استانبول تشکیل جلسه دادند و مورد حمایت غربی ها بودند. این تروریست‌ها را خودشان تربیت کردند و اکنون بلای جان‌شان شده است.

وی با اشاره به این‌که «ما نیز سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی را محکوم می‌کنیم» افزود: داعش پیش از این هم جنایات زیادی کرده بود اما آن‌ها اقدامی نکردند و خجالت‌آور است که چرا اکنون و این‌قدر دیر این کشورها برای مقابله با داعش جمع شدند؟

وی گفت: آن‌ها می‌گویند معارضین سوریه را آموزش می‌دهیم تا همزمان با ارتش سوریه و داعش بجنگد در حالی که ارتش آزاد سوریه زمانی که با داعش همراه بود نتوانسته بود ارتش سوریه را مغلوب کند اکنون چگونه می‌تواند همزمان با هر دو بجنگد؟

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در دمشق افزود: ‌واقعیت این است که آن‌ها دنبال بهانه برای دخالت در عراق و سوریه هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که ریشه برخورد دوگانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مبارزه با تروریسم چیست؟ گفت: علت این است که آن‌ها تنها به فکر منافع خود هستند و در برخی جاها مانند سومالی برای آن‌ها تروریسم بد است اما در برخی جاها مانند سوریه، ترویسم برای آن‌ها خوب است. هدف ایجاد این تروریسم ساقط کردن سوریه و درگیری شیعه و سنی بود و آن‌ها به این اهداف خود نرسیدند.

وی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: مردم منطقه ما ضد اسرائیلی هستند و از آمریکا که جنایت های اسرائیل را ندیده می‌گیرد منزجر شده‌اند و او را شریک جنایات اسرائیل می‌دانند و می‌فهمند برای آمریکا تنها منافع مهم است.

انتهای پیام

کد N501142

وبگردی