آفتاب

دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک با ظریف

دیدار معاون وزیر امور خارجه مکزیک با ظریف

" کارلوس ایکاسا " معاون وزیر امور خارجه مکزیک که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان یاران(ایسنا) وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور به افزایش رایزنیها و ارتقاء مناسبات طرفین تاکید نمود .

دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور ، تصریح کرد : دو کشور از ظرفیت های زیادی برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان نمونه به قابلیت های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود : مکزیک و سایر کشورها می توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم نموده است .

"کارلوس ایکاسا " نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است .

معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد : ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می دانیم و از این رو خواستار تداوم گفتگو و رفت و آمد هیئت های دو کشور به پایتخت های یکدیگر هستیم .

انتهای پیام

کد N501022

وبگردی