آفتاب

سیسی: هرگونه ائتلافی نباید تنها به گروه داعش محدود شود

سیسی: هرگونه ائتلافی نباید تنها به گروه داعش محدود شود

رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: هرگونه ائتلافی علیه تروریسم نباید تنها به گروه داعش محدود شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور با جان کری وزیر خارجه آمریکا در قاهره دیدار و در خصوص تروریست‌های خارجی عضو گروه "دولت اسلامی" (داعش) و خطری که این گروه برای کشورها دارد، بحث و گفت‌وگو کرد.

سیسی در این دیدار تاکید کرد: هرگونه ائتلاف علیه تروریسم نباید تنها به گروه داعش محدود شود.

جان کری نیز گفت: مصر نقش مهمی در مقابله با افکار تروریستی در منطقه دارد و واشنگتن با همکاری قاهره وارد جنگ مشترکی علیه تروریسم شده است.

جان کری همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سامح شکری، همتای مصری خود گفت: واشنگتن به حمایت از مصر و تحکیم روابط میان قاهره و واشنگتن پایبند است.

وی تاکید کرد: مصر در جنگ علیه تروریسم به ویژه در مقابله با گروه‌های تندرو در شبه جزیره سیناء پیشگام است.

جان کری تاکید کرد: سفر من به منطقه بر اهمیت مقابله با گروه داعش متمرکز است و مصر نقش مهمی در این زمینه دارد و من با عبدالفتاح سیسی در خصوص اقداماتی که قاهره می‌تواند برای مقابله با گروه داعش در عراق اتخاذ کند، بحث و گفت‌وگو کردم.

کری تصریح کرد: تروریست‌هایی مثل گروه داعش هیچ مکانی در جهان امروز ندارند و مصر هم‌پیمان مهم واشنگتن در مقابله با این گروه و حفظ ثبات منطقه است.

سامح شکری نیز تاکید کرد: افکار تروریستی از مرزهای کشورها عبور کرده و جامعه جهانی باید برای مقابله با این افکار دست به اقداماتی بزند.

کری در این دیدار گفت: مساله مهم ایجاد ائتلافی برای حمایت از دولت عراق و همچنین حمایت نظامی از این کشور است.

انتهای پیام

کد N500977

وبگردی