آفتاب

قدرت فراکسیونی که حدادعادل رئیس آن است چقدر است؟

قدرت فراکسیونی که حدادعادل رئیس آن است چقدر است؟

روزنامه شرق در گزارشی در باره فراکسیون اقلیت مجلس(فراکسیون اصولگریایان به ریاست حداد عادل) نوشته است:

این فراکسیون اگرچه ریاستش به عهده حدادعادل است اما اتاق فکری دارد مرکب از همه طرف‌های مباحث سال‌های پیش، فراکسیونی که براساس آمار منتشرشده روی سایت رسمی آن، اکنون 93 عضو رسمی دارد و اگر نام حسین مظفر را هم به این افراد اضافه کنیم، تعداد آنها به 94 نفر خواهد رسید.

اما با نگاهی دقیق‌تر به اسامی، می‌توان دریافت که 44 عضو «فراکسیون اصولگرایان»، از جمله نمایندگانی هستند که فرم عضویت در فراکسیون رهروان ولایت را نیز پر کرده‌اند. یک عضو هیات‌رییسه «فراکسیون اصولگرایان» (محمدصالح جوکار) و سه عضو شورای مرکزی این فراکسیون (مهناز بهمنی، قاسم جعفری و محمدرجایی باغ‌سیایی) از مهم‌ترین افرادی هستند که در سایت فراکسیون رهروان ولایت به‌عنوان اعضای رسمی فراکسیون حامی لاریجانی نیز معرفی شده‌اند و به‌جز آنها 40 نام مشترک دیگر نیز در بین دو فراکسیون وجود دارد. از این بین در خوش‌بینانه‌ترین حالت، نیمی از اعضای مشترک، فراکسیون اصولگرایان را به رهروان ترجیح می‌دهند. اما نکته جالب در این میان، بخش دیگری از فراکسیون اصولگرایان است که هم عضو این فراکسیون و هم عضو فراکسیون حامی لاریجانی هستند و بی‌گمان نیمی از آنها در ترجیح لاریجانی بر حداد تردیدی نخواهند داشت.
ائتلاف ناپایدار
حداد حالا رییس فراکسیونی است که بخش قابل‌توجهی از نیروهای فعالش، اعضای جبهه پایداری هستند و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز جلیلی را به او ترجیح داده بودند و در بخش دیگر نیز در هنگامه انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌های دیگری مطرح بود. کسانی که رییس فراکسیون اصولگرایان بیش از همه بر تضادهای موجود بین کسانی که زیر چترش گرد هم آمده‌اند واقف است. او می‌داند که آنها همیشه زیر این چتر نخواهند ماند.

17302

کد N500788

وبگردی