آفتاب

کامیون حامل تجهیزات برای ناتو در پاکستان مورد حمله قرار گرفت

کامیون حامل تجهیزات برای ناتو در پاکستان مورد حمله قرار گرفت

اسلام آباد - ایرنا – گروهی از شبه نظامیان مسلح، یک دستگاه کامیون حامل تجهیزات برای نیروهای آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان را در ایالت بلوچستان پاکستان مورد حمله قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس پاکستان، شبه نظامیان مسلح عصر شنبه با شلیک به سمت این کامیون در حومه شهر چمن در ایالت بلوچستان، راننده و کمک راننده این کامیون را زخمی کردند.

این کامیون از بندر کراچی عازم افغانستان بود.

بیش از هفت سال است که شبه نظامیان پاکستان در نقاط مختلف مسیر تردد کامیون های حامل تجهیزات و تانکرهای حامل سوخت برای نیروهای آمریکا و ناتو، آنها را مورد حمله قرار می دهند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. اما معمولا این گونه حملات به خودروهای ناتو به وسیله شبه نظامیان تحریک طالبان (TTP) صورت می گیرد.

با وجود گذشت 13 سال از حمله آمریکا و ناتو به افغانستان به بهانه جنگ علیه تروریسم و ساقط کردن حکومت طالبان، تعداد قابل توجهی از نیروهای آمریکایی و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» تحت فرماندهی آمریکا همچنان در افغانستان حضور دارند.

«باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا چند بار جدول زمان بندی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تغییر داد. براساس آخرین اظهارات وی درخصوص زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان سال 2014 منتفی است و بخشی از این نیروها در سال آینده میلادی نیز در افغانستان حضور خواهند داشت.

آساق*1**272**1723/1547
کد N500768

وبگردی