آفتاب

حیدرالعبادی مقابله همه گروه های عراق با خطر داعش را خواستار شد

حیدرالعبادی مقابله همه گروه های عراق با خطر داعش را خواستار شد

تهران - ایرنا - ˈحیدر العبادیˈ نخست وزیر عراق از گروه ها و احزاب سیاسی خواست با کنار گذاشتن اختلافات خود، فصل نوینی از روابط مبتنی بر اعتماد متقابل را آغاز کنند و کشور را از خطر گروه تروریستی داعش نجات دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، العبادی روز شنبه در بیانیه ای که دفتر وی پس از دیدارش با 'اسامه النجیفی' معاون رییس جمهوری منتشر کرد، هشدار داد که در حال حاضر کشور با حملات تروریستی شدیدی رو به رو است و شرایط کنونی انسجام و همبستگی همه گروه ها برای مقابله با این حملات و نجات کشور از دست تروریست های داعش را می طلبد.

وی همچنین از گروه های سیاسی خواست اختلاف ها را کنار بگذارند و فصل تازه ای از روابط مبتنی بر اعتماد متقابل را برای گام نهادن در روند سیاسی کشور و رساندن عراق به ساحل امن آغاز کنند.

العبادی روز شنبه در دیدار با مقتدا صدر نیر گفته بود که دولت جدید می کوشد در حد توان به مردم خدمت کند و شرایط مناسبی را برای آنها فراهم سازد .

وی همچنین بر اهمیت حمایت گروه های سیاسی از دولت برای اجرای برنامه های آن تاکید کرد.

مجلس عراق 18 شهریور با بررسی برنامه کاری العبادی و وزاری پیشنهادی او٬ با 177 رای مثبت به کابینه نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

'فواد معصوم' رییس جمهوری عراق بیستم مرداد به دنبال معرفی حیدر العبادی از سوی مجلس این کشور، وی را مامور تشکیل کابینه جدید عراق کرد.

وی چند روز پس از این که مامور تشکیل کابینه شد، اعلام کرد که در نظر دارد، یک 'دولت وحدت ملی' با مشارکت اکثر جریان های سیاسی در عراق تشکیل دهد.

مترجمام**1480**1547
کد N500767

وبگردی