آفتاب

"بیش از یک میلیون و 800 هزار عراقی آواره‌اند"

"بیش از یک میلیون و 800 هزار عراقی آواره‌اند"

رئیس مجلس نمایندگان عراق در پیامی به کنفرانس ملی مهاجران در بغداد اعلام کرد، بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن از مردم عراق در داخل این کشور آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیم الجبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق در پیامی به کنفرانس ملی مهاجران عراقی که از شبکه تلویزیونی العراقیه پخش شد، اعلام کرد: عراقی‌ها در زندگی خود، به ویژه در شرایط و برهه کنونی به شدت به هم‌افزایی و همکاری نیاز دارند. در این کشور، نباید دغدغه های امنیتی و مهاجرت وجود داشته باشد بلکه زندگی باید برای همه مردم توام با آرامش و رفاه باشد.

وی گفت: گروه‌های شرارت‌خواه هر چقدر که تلاش کنند موفق به شکستن اراده ما نخواهند شد. بر اساس آمار داخلی و بین المللی از جمله آمار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار مهاجران به یک میلیون و هشتصد هزار تن رسیده است که به علت حوادث اخیر در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، الانبار، دیاله و کرکوک آواره شده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان عراق خاطرنشان کرد: هزاران نفر از مهاجران به علت هراس از ظلم گروه تروریستی داعش در مدارس، اردوگاه ها و مناطقی که برای اقامت مناسب نیست، اقامت کرده‌اند. این مسأله بر همه ما ایجاب می کند که تلاش کنیم و از دولت بخواهیم که برای کاستن از رنج های مهاجران تلاش و اقدام کند.

وی گفت: از جامعه بین‌الملل و همه نهادها و موسسه‌های وابسته می‌خواهیم که در این مسأله از عراق حمایت کنند.

به گفته رئیس مجلس نمایندگان عراق، منطقه کردستان بیشترین آوارگان را در خود جای داده است.

انتهای پیام

کد N500715

وبگردی