آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

تیم ملی والیبال مغلوب میزبان شد/ ولاسکو امید ایران برای صعود

تیم ملی والیبال مغلوب میزبان شد/ ولاسکو امید ایران برای صعود

تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در دور دوم رقابت های قهرمانی مردان جهان برابر لهستان میزبان این رقابت ها مغلوب شد تا کارش برای صعود به مرحله سوم بسیار سخت و پیچیده شود.

به گزارش ایرنا، سومین دیدار تیم های صعود کننده به مرحله دوم رقابت های والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه) در دو گروه هشت تیمی این رقابت برگزار شد که در حساس ترین مسابقه گروه E ملی پوشان ایران مغلوب تیم ملی والیبال لهستان میزبان این رقابت ها شدند.

ملی پوشان والیبال ایران در این دیدار که در سالن اطلس شهر غوچ لهستان برگزار شد، سه بر دو نتیجه را واگذار کرد تا با 12 امتیاز در رتبه چهارم گروه قرار گیرد.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست های اول، دوم و پنجم این مسابقه با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 16 و 16 بر 14 مغلوب میزبان سرسخت خود شدند و در ست های سوم و چهارم با امتیازهای 26 بر 24 و 25 بر 19 به پیروزی رسیدند تا یک امتیاز از میزبان بگیرند.

لهستانی ها استقبال بسیار خوبی از این دیدار داشتند به گونه ای که ملی پوشان والیبال ایران به دلیل حضور تماشاگران در سالن مسابقه، تمرکز و هماهنگی تیمی خود را از دست دادند و به ویژه در ست های اول و دوم در دریافت، سرویس، دفاع و اسپک با مشکل روبرو شدند. اما در ست های سوم تا پنجم بازیکنان ایران به مراتب نمایش بهتری ارائه کردند اما در نهایت شکست سه بر دو را پذیرفتند.

تیم ملی والیبال ایران با پذیرش این شکست و با توجه به پیروزی آمریکا سه بر یک آمریکا برابر استرالیا، با 12 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت تا امید به عملکرد شاگردان ولاسکو در دیدار فردا برابر آمریکا داشته باشد. اگر ایران فردا موفق به شکست صربستان شود و آمریکا مغلوب آرژانتین شود، ایران می تواند به عنوان تیم سوم گروه به مرحله سوم صعود کند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، امیر غفور و فرهاد ظریف مسابقه را آغاز کرد.

آرمین تشکری، مهدی مهدوی، میلادعبادی پور و شهرام محمودی از دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که با نظر سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه ست ها به زمین رفتند.

لویس گرارود از مکزیک به عنوان داور اول و فرانس لودرروس هلندی به عنوان داور دوم قضاوت دیدار تیم های ایران و لهستان را بر عهده داشتند.

لهستان در دور مقدماتی این رقابت ها با پنج پیروزی متوالی و کسب 15 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله دوم صعود کرده بود و در مرحله دوم نیز موفق به شکست ایتالیا شد. تنها شکست لهستان برابر آمریکا و با نتیجه سه بر یک بود.

لهستان مدال طلای مسابقات والیبال بازی های المپیک سال 1976 مونترال کانادا را به عنوان ارزشمندترین مدال والیبال در پرونده کاری خود دارد.

کسب دو مدال طلا و نقره در مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان از جمله افتخارات تیم ملی والیبال لهستان است که در رقابت های امسال نیز به دنبال تکرار عنوان قهرمانی با استفاده از امتیاز میزبانی است.

قهرمانی در مسابقات سال 1974 مکزیک و نایب قهرمانی در مسابقات سال 2006 ژاپن، سه رتبه چهارمی، یک مقام پنجمی و سه رتبه ششمی از جمله عملکرد والیبال لهستان در رقابت های قهرمانی جهان مردان است.

تیم ملی والیبال ایران که پنجمین حضور خود در رقابت های جهانی تجربه می کند، برای نخستین بار به مرحله دوم این رقابت ها صعود کرده است و قبل رویارویی با لهستان، تیم های استرالیا و آرژانتین را در این مرحله از پیش رو برداشته بود.

در دیگر دیدارهای گروه E این رقابت ها نتایج زیر به دست آمد و صعود فرانسه به مرحله دوم قطعی شد:

صربستان یک – فرانسه 3

آرژانتین 3- ایتالیا یک

آمریکا 3- استرالیا صفر

در حال حاضر تیم های فرانسه، لهستان، آمریکا و ایران به ترتیب با 16، 14، 13 و 12 امتیاز در رتبه های اول تا چهارم این گروه قرار دارند.

در گروه F رقابت های قهرمانی مردان جهان نیز امروز قبل از دیدار ایران و لهستان دو مسابقه برگزار که نتایج زیر به دست آمد. از این گروه نیز صعود برزیل قطعی شده است:

برزیل 3- کانادا صفر

فنلاند 2- چین 3

ورزشی(2)**1379
کد N500712

وبگردی