آفتاب

اوباما برای مقابله با داعش دست به دامن کشورهای دیگر شد

اوباما برای مقابله با داعش دست به دامن کشورهای دیگر شد

تهران - ایرنا - ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا که کشورش از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش بوده است، اعلام کرد که مبارزه با عناصر این گروه، جنگی نیست که آمریکا یک تنه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، وی در نطق هفتگی رادیویی خود، بین مقابله نظامی با داعش و جنگ های عراق و افغانستان فرق قائل شد و گفت که در این نبرد تازه باید از اشتباهات گذشته دوری شود.

وی بااشاره به اینکه کشورهای بیشتری به ائتلاف علیه عناصر تروریستی داعش می پیوندند، گفت:این جنگ نمی تواند جنگ یک تنه آمریکا باشد.

اوباما درحالی از مقابله با داعش دم می زند که آمریکا و دیگر کشورهای غربی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروه تروریستی داعش به شمار می روند.

گروه تروریستی داعش از سال 2012 باحضور درسوریه جنایات فراوانی را درحق مردم این کشور انجام داد و از حدود 3 ماه پیش نیز به کشور عراق یورش برد.

داعش با توسل به خشونت های گسترده از جمله سر بریدن دو روزنامه نگار آمریکایی و کشتن و زنده به گور کردن صدها ایزدی عراقی، زنگ خطر را در جامعه جهانی به صدا درآورده است.

داعش که در ماه های اخیر بخش هایی از خاک عراق و سوریه را در اختیار گرفته، سر دو روزنامه نگار آمریکایی را از تن جدا کرده و به انجام عملیاتی شبیه به حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا وعده داده است.

رسانام**9109**1547
کد N500620

وبگردی