آفتاب

ولایتی: تحولات لبنان بر کل منطقه اثرگذار است

ولایتی: تحولات لبنان بر کل منطقه اثرگذار است

22/06/1393 19:45

به گزارش خبرگزاری مهر، "دریک پلامبلی" هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور لبنان امروز در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دکتر علی اکبر ولایتی رئیس این مرکز و مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کرد.

دریک پلامبلی در این دیدار گزارشی از تحولات منطقه ای لبنان را به اطلاع دکتر ولایتی رساند و تاکید کرد: حفظ امنیت و ثبات در لبنان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی در ادامه خطاب به دکتر ولایتی گفت: ما مایلیم نقطه نظرات شما را نیز در این خصوص بدانیم.

دکتر ولایتی در پاسخ به نماینده سازمان ملل گفت: لبنان از نظر ایران کشور مهمی است و تحولات داخلی آن می تواند بر کل منطقه تاثیرگذار باشد.

دکتر ولایتی در ادامه تصریح کرد: رابطه ایران و لبنان سابقه طولانی دارد. ایران با جناح های مختلف لبنان روابط خوبی داشته است.

وی همچنین گفت: ما تحولات لبنان را از نزدیک رصد می کنیم و ثبات لبنان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت همچنین با اشاره به نقش منطقه ای ایران در ثبات منطقه ای تصریح کرد: ایران نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته است و همواره بر حفظ تمامیت ارضی این کشور و همزیستی مسالمت آمیز جناح های مختلف لبنان تاکید کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک پایبندی جناح های مختلف لبنانی به قانون اساسی این کشور را حائز اهمیت زیادی دانست.

کد N500608

وبگردی