آفتاب

حماس: تشکیلات خودگردان موضع خود را در قبال جنایات رژیم صیونیستی در غزه روشن کند

حماس: تشکیلات خودگردان موضع خود را در قبال جنایات رژیم صیونیستی در غزه روشن کند

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست موضع خود را درباره آغاز تحقیقات بین المللی در خصوص جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تبیین کند.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی'النشره'، ' سامی ابو زهری' یکی از رهبران حماس با صدور بیانیه ای از تشکیلات خود گردان فلسطین خواست درباره اسناد رسمی منتشر شده که دال بر خنثی کردن هر گونه تلاش بین المللی جهت آغاز تحقیقات در خصوص جنایت های اخیر رژیم صهونیستی در غزه دارد، توضیح دهد.

ابو زهری در این بیانیه افزود: اگر پاسخی که تشکیلات خودگردان می دهد، اعلام رسمی این تشکیلات برای امضای توافق رم را شامل نشود، نمی توان این تشکیلات را از کوتاهی و سهل انگاری در مراجعه به دادگاه های بین المللی و معرفی رهبران اشغالگر قاتل در این دادگاه تبرئه کند.

این در حالی است که دادستان ارشد دادگاه جنایات بین المللی فاش کرده است که تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون مانع آغاز تحقیقات رسمی دادگاه بین المللی در خصوص جنایت های جنگی اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است.

در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به دست کم 44 هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد و حداقل 18 هزار باب منزل در حال حاضر غیر قابل سکونت است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 108 هزار نفر از ساکنان غزه اکنون بی خانمان شده اند.

رژیم صهیونیستی در حملات هفت هفته ای به غزه بیش از 2 هزار فلسطینی را شهید و هزاران نفر را زخمی و آواره کرد.

رسانام**9329**1010
کد N500600

وبگردی