آفتاب

استاندار آذربایجان شرقی: دولت به دنبال توسعه روابط با کشورهای اسلامی است

استاندار آذربایجان شرقی: دولت به دنبال توسعه روابط با کشورهای اسلامی است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت یازدهم به دنبال توسعه روابط با کشورهای اسلامی برای رفع مشکلات مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.

' اسماعیل جبارزاده' عصر روزشنبه در دیدار با هیات فلسطینی افزود: ایران در موضوع فلسطین همواره در کنار مردم این کشور بوده و موضوع فلسطین یکی از آرمان های ملت و انقلاب اسلامی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مردم ایران همواره در تمام مسایل کنار مردم فلسطین بوده اند و به رغم دور بودن این دو کشور از هم، دل مردم ایران در فلسطین و قدس شریف است و آزادی قدس شریف آرزوی قلبی ملت ایران است.

جبارزاده اظهارکرد: امیدواریم این آرزوی ملت ایران به دست مبارزان فلسطینی محقق و ما نیز تا تحقق این آرمان بزرگ در کنار ملت فلسطین خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در هر مقطعی از زمان حمایت خود را به شکل های مختلف از مردم فلسطین نشان داده و در هر مراسم و تجمعی برای آزادی قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیست دعا کرده اند.

جبارزاده گفت: به اعتقاد ما خون همیشه بر شمشیر پیروز است و روزی خون پاک شهدای فلسطین به ثمر خواهد نشست و وعده الهی که همان پیروزی مسضعفان بر ظالمان است محقق می شود.

وی در این دیدار بر ظرفیت های فنی و مهندسی موجود در تبریز و همچنین حضور شرکت های ساختمانی قوی در این شهر اشاره کرد و گفت: مهندسان ما آماده اند در صورت فراهم بودن شرایط، غزه را بهتر از اولش بسازند.

وزیر مختار سفارت فلسطین نیز در این دیدار گفت: عشقی که در نزد مردم ایران نسبت به فلسطین وجود دارد در کمتر جایی دیده شده و به برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل، پرچم اسراییل غاصب پایین آمده و پرچم فلسطین دوباره در قدرس شریف به اهتزاز درخواهد آمد.

'محمد مصطفی جوهیر' افزود: امیدواریم که آرزوی امام خمینی (ره )که همان نماز خواندن در بیت المقدس به دست رهبر معظم انقلاب محقق شود.

رییس دفتر جنبش حماس نیز در این دیدار با اشاره به آغاز عملیات ساخت پارکی در تبریز به نام 'غزه' گفت: این اقدام نشان از عشق و علاقه بی و حد و مرز مردم ایران به موضوع فلسطین است.

'خالد احمد القدومی' افزود: امروز شاهد ان هستیم که عشق به فلسطین مختص تهران نبوده بلکه تمام ایران را فراگرفته و امروز ایران اسلامی به مدرسه واحد اسلامی همراه با اسلام میانه رو و اعتدال گرا تبدیل شده است.

وی گفت: ایران وزنه قدرتمندی در منطقه است و با توجه به بهبود رابطه این کشور با دولت مصر، امیدواریم دولت ایران از این فرصت برای یاری رسانی به مردم غزه از طریق خاک مصر استفاده کند.

7233/587 / 1539
کد N500557

وبگردی