آفتاب

مخالفت مصر با همراهی امریکا در مبارزه با داعش

مخالفت مصر با همراهی امریکا در مبارزه با داعش

تهران-ایرنا- مقام های مصر روز شنبه با پیوستن این کشور به ائتلاف ادعایی آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش مخالفت کردند.

رسانه های داخلی و بین المللی مصر به نقل از مقام های عالی رتبه این کشور گزارش دادند که مصر با اعزام نیروی نظامی خود برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مخالف است.

مقام های مصری با بیان اینکه اعزام نیروی نظامی به خارج از کشور به اجرای اقدامات قانونی نیاز دارد، تاکید کردند که قاهره در حال حاضر درگیر مسایل داخلی و برقراری امنیت در مرزهای خود است.

بنابر این گزارش مقام های مصری، مقام های آمریکایی را در جریان مخالفت قاهره برای پیوستن به ائتلاف بین المللی ضد داعش یا استفاده از خاک این کشور برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه و عراق قرار دادند.

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا امروز با هدف تشکیل ائتلافی که هدفش مقابله با گروه تروریستی داعش عنوان شده به مصر سفر کرد.

بنابه اعلام رسانه های خبری، کشورهایی که زمانی پشتیبان گروه هایی همانند داعش بودند در حال حاضر به مخالفان آنها تبدیل شده اند. آنها اکنون به این نتیجه رسیده اند که هر چه زودتر باید جلوی گسترش این افراط گرایی ها و خشونت ها را گرفت و منطقه را از آتش آنها پاک کرد؛ با این حال کارشناسان معتقدند که این رویکرد آمریکا و هم پیمانان آن راهی برای دخالت نظامی مجدد در عراق و تلاش برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه است.

رسانام**9329**5981
کد N500385

وبگردی