آفتاب
رییس کمیسیون چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام :

سرانه درآمد کشور باید به بالای 26 هزار دلار برسد

سرانه درآمد کشور باید به بالای 26 هزار دلار برسد

کرج- ایرنا- رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای کسب رتبه اول اقتصادی در منطقه باید سرانه درآمد کشور به بالای 26 هزار دلار برسد.

به گزارش ایرنا،' محمد ابراهیم مداحی' روز شنبه در همایش علمی تخصصی اقتصاد مقاومتی استان البرز، بدون اشاره به سرانه کنونی درآمدی کشور افزود: این سرانه در سال 86 حدود سه هزار و 932 دلار بوده است .

وی ادامه داد: برای رسیدن به درآمد سرانه 26 هزار دلار با توجه به رشد جمعیت کشور باید رشد اقتصادی حداقل 14.4 درصد را طی سال های آینده تجربه کنیم .

مداحی خاطرنشان کرد: میانگین نرخ رشد اقتصادی ایران طی سالهای 84 تا 88 در برنامه چهارم توسه 7.3 درصد بوده که از سال 84 تا 91 روند رشد اقتصادی ایران رو به بهبود طی کرد اما از سال 91 به بعد با افول شدید همراه شد، بطوریکه رشد اقتصادی منفی 5.4 درصد در این مقطع زمانی تجربه کردیم.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: با توجه به روند نزولی رشد اقتصادی کشور طی سال های اخیر و عقب ماندگی از اهداف اقتصادی سند چشم انداز برای دستیابی به رتبه اول منطقه در حوزه اقتصادی نیازمند متوسط رشد اقتصادی مناسب در سال های آینده هستیم.

مداحلی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به شاخص هایی نظیر کاهش نرخ بیکاری به چهاردرصد، نرخ تورم به سه تا پنج درصد و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی به کل سرمایه گذاری به 90 درصد هستیم.

وی، تولی گری به جای تصدی گری، تاکید بر اقتصاد مقاومتی رقابتی و مولد ، برنامه محوری و پرهیز از روزمرگی و پرهیز از سیاست زدگی درحوزه اقتصاد را از جمله پیشنهادات برای رفع مشکلات اقتصادی دانست.ک/2

2818/ 691 / 605
کد N500280

وبگردی