آفتاب

"سازمان اطلاعات اردن مهمترین شریک سیا در منطقه است"

"سازمان اطلاعات اردن مهمترین شریک سیا در منطقه است"

دولت آمریکا برای ایفای نقش در زمینه اطلاعات به روی اردن حساب باز کرده و مسئولان آمریکایی می‌گویند که به استثنای اسرائیل، سازمان اطلاعات اردن از بهترین دستگاه ها و نزدیک ترین آنها به نهادهای اطلاعاتی آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته فارن پالسی، مسئولان آمریکایی می‌گویند که دولت آمریکا به روی اردن جهت ایفای "نقش بسیار مهم" در زمینه اطلاعاتی حساب باز می‌کند چرا که اطلاعات زیادی در اختیار این کشور قرار دارد و از شبکه گسترده‌ای از جاسوس‌هایی کمک می‌گیرند که از آمریکایی‌ها حمایت کرده تا سخت ‌ترین دشمنان خود را ریشه کن سازند.

این مسئولان می‌گویند به استثنای طرف اسرائیلی، دستگاه اطلاعات اردن از شایسته ترین دستگاه ها و نزدیک ترین آنها به نهادهای اطلاعاتی مختلف آمریکا به شمار می آید.

در گزارش فارن پالسی آمده است که رابطه آمریکا و اردن در زمینه اطلاعات سازنده و قوی بود و مدیریت سازمان اطلاعات اردن توانسته است خود را به عنوان شریک قوی برای آژانس اطلاعات مرکزی ثابت کند.

مسئولان آمریکایی خاطرنشان کردند: ماموریت طرف اردنی، جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و نظارت بر شبکه های جاسوسی و آماده کردن جاسوس هایی در عراق و سوریه است چرا که اردن شبکه هایی دارد که از سال 2003 در عراق فعالیت می‌کنند و این کشور همچنین روابط مستحکمی با همسایه سنی دارد.

همچنین پیش‌بینی می شود که اردن از فعالیت لجستیکی نیروی هوایی آمریکا حمایت به عمل آورد و اجازه استفاده از پایگاه های هوایی خود را به آمریکایی ها بدهد.

انتهای پیام

کد N500131

وبگردی