آفتاب

خانواده جیمز فولی: یکی از مقامات آمریکا ما را درباره پرداخت باج تهدید کرده بود

خانواده جیمز فولی: یکی از مقامات آمریکا ما را درباره پرداخت باج تهدید کرده بود

خانواده جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که توسط داعش به قتل رسید، گفت: یکی از مقامات آمریکا اعضای این خانواده را تهدید کرده بود که اگر آنها به گروگان گیر جیمز باجی پرداخت کنند به حمایت از تروریسم متهم می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مادر و برادر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی در مصاحبه ای با شبکه ای. بی.سی گفتند،‌ یکی از مقامات ارتش آمریکا که برای شورای امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور کار می‌کند چندین بار به آنها گفته بود که اگر باجی پرداخت کنند با اتهامات جنایی مواجه می شوند.

کاخ سفید از صحبت درباره مکالمات این خانواده با مقامات آمریکایی امتناع کرد، اما گفت، در این مکالمات بخش های مختلف دولتی از جمله کاخ سفید،‌ اداره آگاهی فدرال (اف.بی.آی)، آژانس ‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع شرکت داشتند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: سیاست آمریکا این است که باجی پرداخت نشود چرا که این مساله آدم ربایی های بیشتر را ترغیب می‌کند.

دایان فولی مادر جیمز فولی به شبکه ای.بی.سی گفت: چندین بار به ما گفته شد که اگر باج پرداخت کنیم،‌ متهم می شویم. ما این را به عنوان یک تهدید تلقی کردیم و این وحشتناک است.

شبکه ای.بی.سی هویت مقامی را که مادر جیمز فولی به آن اشاره کرده بود، اعلام نکرد.

دایان فولی در این مصاحبه گفت: این مقام سه بار ما را با این پیام دچار ارعاب کرد. او به ما گفت که تحت پیگرد قرار می گیریم. ما می دانستیم که باید پسرمان را نجات دهیم و باید تلاش می کردیم.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی گفت: خانواده فولی از قوانین آمریکا در مورد ممنوعیت پرداخت وجه نقد به تروریست ها مطلع بودند اما این مساله را که اگر باجی پرداخت کنند، محاکمه می شوند را رد کرد.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما گفت: دایان فولی مدام به روشی خوب از رئیس‌جمهوری خواست تا به تضمین آزادی پسرش کمک کند. او به عنوان یک مادر می خواست تمام تلاشش را انجام دهد و من تمامی کارهایی که او انجام داده را تحسین می کنم. به عنوان یک مادر می توانم غم و اندوه او را تصور و درک کنم.

جاش ارنست گفت: می دانیم که سازمان های تروریستی از گروگان گیری و باج به عنوان یکی از منابع مهم برای تامین مالی سازمانشان استفاده می‌کنند و این باج را تنها برای قرار دادن آمریکایی دیگر در وضعیت خطرناک ‌تر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N499987

وبگردی