آفتاب

پاریس نگران بازگشت تروریست های فرانسوی است

پاریس نگران بازگشت تروریست های فرانسوی است

تهران- ایرنا- ˈسباستیان پیتراسانتاˈ نماینده سوسیالیست مجلس فرانسه با ابراز نگرانی از بازگشت تروریستی های فرانسوی ، اعلام کرد: 100 نفر از این افراد که در گروه های تروریستی در سویه و عراق مشغول فعالیت بودند، به کشورشان بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیتراسانتا جمعه اعلام کرد: از میان حدود یک هزار فرانسوی که با گروه های تروریستی در عراق و سوریه همکاری دارند، نزدیک به یکصد نفر آنان به فرانسه بازگشته اند.

وی با اشاره به این که برخی از این افراد زندانی و یا تحت کنترل هستند، افزود: بر پایه اطلاعاتی که داریم، این افراد قابلیت حمله را دارا هستند و برای کنترل هر یک از این افراد 20 نیروی پلیس نیاز است.

این نماینده سوسیالیست و سخنگوی طرح 'مقابله با تروریست' که قرار است روز دوشنبه در پارلمان فرانسه به بحث گذاشته شود، پیشتر در اواسط ماه اوت اعلام کرده بود 950 فرانسوی در گروه های تروریستی فعال در سوریه حضور دارند.

فعالیت هزاران غربی در گروه های تروریستی سوریه و عراق، کشورهای اروپایی و آمریکا را نسبت بازگشت آنان به کشورهای مبدا و تبعات آن، نگران کرده است.

یک فرانسوی 30 ساله مظنون به مشارکت در اقدامات تروریستی دیروز (جمعه) به فرانسه تحویل داده شد. وی که پیشتر در ترکیه بازداشت شده بود به تلاش برای جذب فرانسویان به منظور پیوستن به گروه های تروریستی فعال در عراق و سوریه، متهم است.

گفتنی است، پاریس در حال تدارک برگزاری کنفرانسی با محوریت مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

گفته شده است که هدف از برگزاری این کنفرانس در روز دوشنبه هفته جاری در پاریس ، تلاش برای هماهنگی های بیشتر در مبارزه با داعش، ممانعت از کمک مالی به این گروه تروریستی، یاری رساندن به عراق و سرعت بخشیدن به کمک های بشر دوستانه به ساکنان مناطق بحران زده است.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده ، اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطر بالقوه برای حامیانش مطرح است.

اروپام ** 9053 **1561**5981
کد N499962

وبگردی