آفتاب

مقام روس: آمریکا و اروپا با تحریم روسیه به خود ضربه می زنند

مقام روس: آمریکا و اروپا با تحریم روسیه به خود ضربه می زنند

مسکو- ایرنا- آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه با انتقاد از تحریم های غرب علیه کشورش گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا با تحریم روسیه به بخش های تجاری خود ضربه می زنند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، سیلوانف روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تحریم ها بر تمام طرف ها تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: در حال حاضر تحریم ها، محدودیت هایی را در بخش های تجاری، مالی و روابط بین کشورها و سازمان ها و نیز سرمایه گذاریها به وجود می آورد.

وزیر دارایی روسیه در مورد تحریم های غرب علیه کشورش گفت: این بدترین تصمیمی است که دولت ها علیه بخش های تجاری خود اعمال می کنند.

وی اضافه کرد: در این شرایط نمی توان در مورد دستیابی به اهداف سخن گفت. در شرایطی که در اجلاس گروه بیست در سیدنی بر رفع محدودیت های تجاری بین کشورها، مقابله با حمایت های بیش از حد کشورها از اقتصادهای خود و لزوم تلاش برای افزایش 2 درصدی اقتصاد کشورها تاکید شد، تحریم ها نیل به این اهداف را ناممکن می سازد.

وزیر دارایی روسیه ابراز امیدواری کرد مسایل مربوط به محدودیت جریان های مالی و تحریم های بازرگانی و سرمایه گذاری هر چه سریعتر حل و فصل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در اجلاس وزیران دارایی 'آسم' (گردهمایی آسیا-اروپا) که روز جمعه در میلان ایتالیا برگزار شد مخالفت خود را با اعمال تحریم علیه کشورها و در شرایط کنونی روسیه اعلام کردند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در روزهای اخیر بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه را بخاطر سیاست ها و مواضع این کشور در مساله اوکراین که به گفته غربیها باعث تشدید مناقشه در این کشور می شود، وضع کردند.

این تحریم ها شامل بخش های مالی، نفت و گاز و دفاعی روسیه می شود.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N499937

وبگردی