آفتاب
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مطرح کرد

ضرورت حضور بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی

ضرورت حضور بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری با تاکید بر ضرورت حضور بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی گفت: تولید کنندگان باید به عنوان یک صادر کننده با کیفیت، از فرصت های پیش آمده برای تثبیت صادرات و تصاحب سایر بازارها استفاده کنند.

وی افزود: صادرات محصولات غذایی ارزآوری مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی و دولت به همراه خواهد داشت، البته به شرطی که بتوان محصولات را با توجه به خواسته کشورهای مقصد تولید کرد.

نوری با بیان این که اغلب محصولات غذایی تولید شده در ایران دارای کیفیت بالا هستند، ادامه داد: مشکل اصلی، بحث حمل و نقل و بسته بندی های شکیل است که باید به آن توجه ویژه داشت.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تشریح کرد: در این مسیر باید صنایع تبدیلی و بسته بندی را هم تقویت کرد تا علاوه بر سودآوری از طریق صادرات محصول، از صدور خدمات نیز بهره مند شویم.

وی در رابطه با نقش بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی افزود: حضور بخش خصوصی تا حد بسیاری در این بخش ضروری است، چرا که این قشر انگیزه بیشتری برای کسب سود و حضور در بازارهای بین المللی دارد و باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام

کد N499851

وبگردی