آفتاب

دیدار 2 مقام دفاعی ایران و آذربایجان پس از سرنگونی پهپاد صهیونیستی

دیدار 2 مقام دفاعی ایران و آذربایجان پس از سرنگونی پهپاد صهیونیستی

ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سردار قاسم تقی‌زاده معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل سازمان صنایع دفاعی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن‌اف در این دیدار ارتباط کشورش را با پهپاد جاسوسی ساقط‌شده در خاک جمهوری اسلامی ایران قویا تکذیب کرد و گفت: ما به شما اطمینان می‌دهیم که هرگز و به هیچ‌وجه از خاک و آسمان جمهوری آذربایجان اجازه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد و این موضوع بارها از طرف الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز اعلام شده است.

وی در ادامه، دوستی دو کشور را پایدار خواند و گفت: ما برای این دوستی اهمیت و احترام زیادی قائل هستیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های دفاعی و ایجاد امنیت در منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرد که سفر سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک به جمهوری آذربایجان انجام پذیرد.

در این دیدار که محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان نیز حضور داشت، سردار قاسم تقی‌زاده معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل سازمان صنایع دفاعی کشورمان نیز با ابلاغ سلام گرم سردار دهقان گفت: سفر به جمهوری آذربایجان در دستور کار وزیر دفاع بوده و ان‌شاءالله این سفر در فرصت مناسب صورت خواهد پذیرفت.

تقی‌زاده همچنین از تکذیب ارتباط جمهوری آذربایجان با پهپاد جاسوسی ساقط‌شده در خاک جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ایران اسلامی آماده توسعه همکاری‌های دفاعی با کشور همسایه و برادر، جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر دفاع به همراه هیئتی برای شرکت در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است.

وی در این سفر همچنین با چند تن از مقامات آذری دیدار و گفت‌وگو کرد.

چندی پیش برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که پهپاد جاسوسی ساقط‌شده در نزدیکی نطنز از خاک جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان به پرواز در آمده بود.

انتهای پیام

کد N499783

وبگردی