آفتاب
رییس دادگستری سیستان و بلوچستان:

برای کاهش جرم،‌ باید به سمت رونق اقتصادی رفت

برای کاهش جرم،‌ باید به سمت رونق اقتصادی رفت

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های آموزشی زندانیان باید با مدت تحمل حبس آنها تناسب و تطابق داشته باشد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های آموزشی زندانیان باید با مدت تحمل حبس آنها تناسب و تطابق داشته باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بسیاری از زندانیان به علت حمایت نشدن بعد از آزادی، دوباره مرتکب جرم می‌شوند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: آموزش‌های کاربردی و حرفه‌ای در زندان‌ها می‌تواند آنچنان مؤثر باشد تا مجرمان و بزهکاران به سراغ ارتکاب جرم باز نگردند.

وی بیان کرد: قوه قضاییه برای پیشگیری از تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری که همان پیشگیری از وقوع جرم است، برنامه‌های کلانی در سطح ملی و استانی دارد که با اجرایی شدن آنها امیدواریم تا پایان امسال یا در سال آینده شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی باشیم.

حمیدی تصریح کرد: در سال‌ جاری دو سه برنامه مهم و کلان در قوه قضاییه داریم که یک بحث مسئله پیشگیری از وقوع جرم بوده که هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد تایید رئیس قوه قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش جرم،‌ جنایت و تخلف باید به سمت ایجاد اشتغال در سایه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: جوانان باید در خصوص اقدامات جرم خیز که می تواند آنها را در مسیر جرم قرار دهد آگاهی یافته که در این خصوص اقدامات فرهنگی نیاز است.

حمیدی تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در کاهش وقوع جرم دارند و باید از ظرفیت رسانه ها برای این مهم بیشتر استفاده کرد.

وی تاکید کرد: هرچه در مسائل اقتصادی، اشتغال و اجتماعی رونق بیشتری حاصل شود، جرم‌های کمتری ارتکاب می یابد و این موجب خالی شدن زندان ها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N499691

وبگردی