آفتاب

ونزوئلا به دنبال شکایت از یک استاد دانشگاه هاروارد

ونزوئلا به دنبال شکایت از یک استاد دانشگاه هاروارد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواستار اقدامی قانونی علیه یک استاد دانشگاه هاروارد شد که مطلبی را درباره اوضاع اقتصادی ونزوئلا نوشته و باعث سقوط ارزش اوراق قرضه ملی شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ریکاردو آئوسمان"، وزیر پیشین شهرسازی ونزوئلا در سال‌های 1990، نوشت که ونزوئلا در بخش‌های مختلف اقتصادی دچار بحران شده و در حق مردمش کوتاهی کرده است.

انتشار این مطلب توسط این مقام سابق دولت کارکاس که هم اکنون استاد دانشگاه، هاروارد است باعث سقوط ارزش اوراق قرضه ملی در این کشور شد و همین امر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را بر آن داشته تا علیه این استاد دانشگاه اقدام قانونی انجام دهد.

مادورو در جریان سخنرانی این استاد دانشگاه هاروارد را عامل توطئه چینی بین‌المللی علیه کاراکاس نامید.

وی گفت: من به دادستان عمومی ونزوئلا دستور می‌دهم تا اقدامات قانونی علیه این مرد انجام دهند چون او در کمپین تخریب کشور دست دارد. او یک دروغگو است.

مادورو که پس از درگذشت هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا شد، دشمنان نظام سرمایه‌داری را به جنگ اقتصادی علیه کاراکاس متهم می‌کند.

منتقدان می‌گویند، سیاست‌های نادرست وی نظیر کنترل شدید بر پول رایج کشور و فشار زیاد بر بخش خصوصی باعث رشد تورم، کاهش رشد اقتصادی و کاستی‌ها و کمبودهای فراوان شده است.

انتهای پیام

کد N499481

وبگردی