آفتاب

علمای مالزی همکاری با داعش را حرام اعلام کردند

علمای مالزی همکاری با داعش را حرام اعلام کردند

کوالالامپور - ایرنا - علمای مذهبی مالزی روز شنبه با توجه به حضور برخی از افراط گرایان این کشور در گروه تروریستی داعش، همکاری با این گروه تکفیری را حرام دانستند و خواستار اقدام جدی دولت برای مقابله با تروریست ها شدند.

به گزارش ایرنا، 'هاروسانی زکریا' مفتی استان 'پراک' مالزی درپی درخواست 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر این کشور برای روشنگری مردم در قبال حضور برخی شهروندان مالزی در درگیری های عراق و سوریه، گفت همکاری با داعش و حضور در این گره حرام است.

وی تاکیدکرد: از آنجایی که گروه تروریستی داعش سایر مسلمانان را می کشد، پیروان این گروه که در جنگ کشته می شوند، شهید نیستند.

این مفتی مالزیایی تصریح کرد که برخی شهروندان مالزی با نیت انجام تعهد به امر جهاد به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، اما تفکرات داعش با اصول اسلامی در تضاد است.

مفتی استان 'کلانتان' مالزی نیز از مردم این کشور خواست نسبت به معنی جهاد شناخت بیشتری پیدا کنند.

'محمد شکری' سئوال کرده است: آیا این که ما با قصد جدی و عزم قوی با دیگران بجنگیم، جهاد است؟

به نوشته 'مالیزیا دایجست'، وی گفت: تعهد به جهاد واجب است، اما سوال این است که آیا هر گروه و سازمانی برای انجام جهاد مناسب است؟

این مفتی مالزیایی تصریح کرد که انجام تعهد در قبال جهاد باید بر اساس اصول اسلامی باشد.

'محمد شکری' در ادامه گفت: به عنوان مسلمان، ما نمی توانیم به سادگی با دیگران بجنگیم و آنان را بکشیم.

رییس دانشکده مطالعات بین الملل و حقوق دانشگاه 'یوتارا' مالزی (یو.یو.ام) نیز با ژئوپلتیکال (جغرافیایی – سیاسی) خواندن فعالیت های گروه تروریستی داعش از مردم خواست به این گروه تروریستی نپیوندند.

'احمد مرتضی محمد' گفت: گروه تروریستی داعش اصول اسلامی را رعایت نمی کند، آنها به دنبال تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی در عراق و سوریه هستند، بنابراین چشم انداز سیاسی و نه مذهبی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت مالزی با معرفی واقعی گروه تروریستی داعش از پیوستن شهروندان این کشور به این گروه جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه همچنین خواستار اقدام جدی دولت مالزی علیه کسانی شد که شهروندان مالزی را برای حضور در گروه تروریستی داعش تشویق می کنند.

آساق**241**1611
کد N499384

وبگردی